خبرهای داغ:

عقب ماندگی‌های قم در ساخت بیمارستان‌های مجهز جبران شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: استان قم در بحث ساخت بیمارستان‌های مجهز نسبت به برخی از کلان‌شهرها عقب ماندگی‌هایی دارد که باید جبران شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۵۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
عقب ماندگی‌های قم در ساخت بیمارستان‌های مجهز جبران شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل ایرانی خواه در گفت‌وگو با خبرنگاران، به خدمات متنوع دولت در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: از جمله این خدمات اجرای طرح رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت است.

وی درباره فرسودگی بیمارستان‌های قم گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار و مهم علوم پزشکی هتلینگ و نوسازی بیمارستان‌های دولتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که طرح تحول حوزه درمان در استان هزینه ۱۸۰ میلیارد تومانی در برداشته است، گفت: متأسفانه قم در بحث ساخت بیمارستان‌های مجهز نسبت به برخی از کلان‌شهرها عقب ماندگی‌هایی دارد که باید جبران شود.

وی با تأکید بر این‌که پدیده زیرمیزی در حوزه پزشکی به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است، گفت: خوشبختانه در بیمارستان‌های خیریه هم شاهد تخلفات بسیار محدود و مخفی هستیم که در صورت کشف جرم حتی تا مرحله ابطال پروانه پزشکی با متخلف برخورد خواهد شد.

ایرانی‌خواه خدمات دولت در حوزه بهداشت را مهم‌تر و بیشتر از حوزه درمان ارزیابی کرد و گفت: تأثیر و ارزش حوزه درمان به عنوان یک فرایند زیربنایی و آینده ساز بسیار مهم‌تر از حوزه بهداشت است اما به دلیل طولانی مدت و غیر ملموس بودن اثرات کمتر به چشم می‌آید.

تشکیل ۹۰۰ هزار پرونده سلامت در قم
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات بهداشتی در کشور، ادامه داد: در راستای توسعه حوزه بهداشت تاکنون ۹۰۰ هزار پرونده سلامت در سامانه یکپارچه سازی بهداشت (سامانه سیب) به ازای هر شهروند تشکیل شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که تا پایان سال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده سلامت برای مدیریت بهداشت و سلامت شهروندان ثبت خواهد شد، گفت: آموزش در حوزه سلامت موجب تحول نظام درمان کشور می‌شود.

ضرورت همت خیران
وی از راه‌اندازی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در محوطه بیمارستان شهید بهشتی به همت واقف مرحوم آیت‌الله خوانساری خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و درمان از نظر تأمین تجهیزات حتی بیمارستان‌های در دست ساخت هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند بهترین امکانات را فراهم کند.

ایرانی‌خواه با اشاره به این‌که ساخت بیمارستان هزار تختخوابی منطقه پردیسان حداقل ۳ سال طول خواهد کشید، افزود: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی مخصوص زنان در محوطه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز رادیوتراپی نیز در مرحله ساخت قرار دارند که اگر خیرانی که وعده همکاری داده‌اند همت کنند تا دهه فجر قابل بهره‌برداری هستند.

پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان فرقانی
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر این‌که شهر قم با حضور ۱۴۰ ملیت و ۱۸ میلیون زائرسالانه نباید از نظر تجهیزات بیمارستانی دست کم گرفته شود، افزود: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی فرقانی که از زمان کلنگ زنی آن ۱۸ سال می‌گذرد به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رسیده و حتی تجهیزات آن خریداری شده و باید تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با بیان این‌که در تأخیر ساخت بیمارستان‌ها وزارت بهداشت را کمترین نقش را دارد، گفت: یکی دیگر از بیمارستان‌هایی که به پیشرفت حداقل ۷۰ درصدی رسیده و نیاز به تأمین زیرساخت‌های انرژی و همت خیران دارد بیمارستانی در منطقه نیروگاه است.
عقب ماندگی‌های قم در ساخت بیمارستان‌های مجهز جبران شود
ارسال نظرات
آخرین اخبار