خطیب جمعه بندرعباس با بیان اینکه ریشه فساد و تباهی در جهان آمریکا است گفت: آمریکا جرثومه فساد است و هرگز نمی‌توان در معادلات بین‌المللی به او اعتماد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۷۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: چهار عامل در طول تاریخ موجب سقوط مستکبران شده که طغیان، فساد، تکفیر نشانه‌ها و آیات الهی و غفلت از فرصت‌ها از جمله این عوامل است.

وی با بیان اینکه تاریخ مملو از جنایات فراوان و گسترده‌ای است که با عاملیت گروه‌ها و افراد مزدور و با رهبری آمریکایی‌ها در جهان رخ داده است، عنوان کرد: جنگ ایران و عراق نمونه بارزی از جنایات فراوانی است که به سرکردگی آمریکایی‌ها و از طریق عنصر مزدوری به نام صدام رخ داده و آمریکایی‌ها خودشان نیز در کتب مختلفی که توسط رؤسای جمهورشان به انتشار رسیده به این عاملیت در کشتار ملت‌ها اعتراف کرده‌اند.

امام جمعه بندرعباس افزود: آمریکایی‌ها آنقدر سلاح و امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادند که بعد از جنگ ایران از حجم این سلاح‌ها دچار واهمه شدند و یکی از دلایلی که جنگ کویت را به راه انداختند و بعدها نیز با لشکرکشی به عراق، صدام را نابود ساختند نیز همین امکانات و تجهیزات نظامی بود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: اکنون نیز بحران و جرثومه فسادی به نام داعش را در منطقه به راه انداختند و اسناد رسمی و غیرقابل انکاری وجود دارد که آمریکایی‌ها به عناصر داعش در لحظات بحرانی سلاح و امکانات کمک می‌کنند و تمایلی برای نابودی تکفیری‌ها در سطح منطقه ندارند.

وی با یادآوری جنایت کشتار مردم بی‌دفاع در واقعه 17 شهریور سال 1357، به دست‌های پنهان و پیدای آمریکا در حمایت از جنایات رژیم پهلوی اشاره و گفت: ما هرگز همدستی آمریکا با رژیم پهلوی را در کشتار مردم فراموش نخواهیم کرد.

خطیب جمعه بندرعباس اضافه کرد: اقتدار امروز ایران مدیون هوشیاری مردم و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و بصیرت و آگاهی و توان علمی و دفاعی بالای کشورمان بخصوص در میان نیروهای مسلح است که با اقتدار خویش عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌اند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: آمریکا جرثومه فساد است و هرگز نمی‌توان به او در معادلات بین‌المللی اعتماد کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) از مسؤولان نیز خواست تا خدمتگزاری به مردم را روز به روز تشدید کنند.

ارسال نظرات