سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان گفت: ظرفیت‌های علمی هرمزگان به‌طور جامع و کامل پوشش داده نشده است و در زمینه آموزش عالی باید در جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها و پوشش خلاء موجود، تلاش و همت بیشتری صرف شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۷۸۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹


محسن دیانت با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی هرمزگان به‌طور جامع و کامل پوشش داده نشده است، اظهار کرد: هرمزگان از معدود استان‌هایی است که ظرفیت فراوانی برای گسترش آموزش عالی در زمینه‌های مختلف را دارد و با توجه به سرعت حرکت در دنیای علم و تکنولوژی لازم است تا ضمن جبران عقب‌ماندگی‌ها و با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و کاربردی، خود را به سطح کشورهای پیشرفته برسانیم.

وی افزود: استان هرمزگان سرشار از استعدادهای جوان و تشنه علم است که با ایده‌ها و خلاقیت‌های بکر و منحصربه‌فرد می‌توانند آینده کشور را ساخته و به سطح کشورهای درجه اول در زمینه‌های آکادمیک و تکنولوژی روز برساند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان اضافه کرد: این مهم زمانی حاصل می‌شود که برای آینده «نقشه راه» ترسیم کرد و با برنامه‌ریزی منسجم، دقیق و هدفمند به تربیت نسل متخصص پرداخت.

دیانت با بیان این که برای رسیدن به جایگاه امروزی‌مان، فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های بی‌شماری شده است و در برابر این فداکاری‌ها، مسوول و متعهد هستیم یادآور شد: امروز، روز همبستگی و اتحاد و صمیمیت است و با همدلی و احساس مسؤولیت مشترک، می‌توان گام‌های مفید و موثر برای تربیت نیروی انسانی کارآمد، نه‌تنها برای استان هرمزگان که برای تمام کشور تربیت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و به‌ویژه کاربردی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: با استفاده از انرژی‌های دریایی و خورشیدی می‌توان بسیاری از نیازمندی‌های استان به انرژی را بدون استفاده از سوخت فسیلی تأمین کرد.

این مسؤول افزود: ایجاد رشته‌های مهارتی و کاربردی مرتبط با دریا مانند دریانوردی و صیادی و یا قایق‌سازی و کشتی‌سازی، اگرچه در گذشته به اجرا در آمده، اما جای کار بسیاری دارد و در این زمینه و زمینه‌های وابسته، جای توسعه زیادی وجود دارد.

دیانت با بیان این که فضای آموزش عالی در استان هرمزگان جای کار بسیار زیادی دارد تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه در زمینه‌های علمی و فنی، ناگزیر از سرمایه‌گذاری هستیم و این مهم یک عزم جدی و خستگی‌ناپذیر می‌طلبد.

وی افزود: فرزندان و جوانان هرمزگان از استعداد سرشاری برخوردارند و این استعداد تشنه مانده و آن‌چنان که شایسته است، به فعل در نیامده است و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این استعدادها شکوفا شوند.

دیانت تصریح کرد: وظیفه توسعه آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی متخصص، وظیفه‌ای خطیر است و بر همین اساس لازم است تا همه مسؤولان با همدلی و احساس مسؤولیت، به اندازه و سهم خود تلاش کنند تا چالش‌ها برطرف شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور هرمزگان با اعلام اینکه جلب و جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش عالی در هرمزگان ازجمله این چالش‌ها محسوب می‌شود عنوان کرد: برای جلب و جذب اعتبارات لازم، همه مسؤولان باید همت کنند و در این زمینه نمایندگان محترم مجلس می‌توانند برای رفع نیازها، اعتبارات خاصی را جذب کرده و در عین حال در کنار این مهم، مدیران محترم اجرایی نیز می‌توانند با در اختیار قراردادن اعتبارات مورد نیاز، ما را در اجرای طرح‌های تکمیلی و گسترش زمینه‌های علمی یاری رسانند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور استان هرمزگان قطب آموزش و تربیت نیروی انسانی ماندگار و بومی محسوب می‌شود و تمامی دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه در زمره نیروهای ماندگار و بومی محسوب می‌شوند.

دیانت یادآور شد: به‌طور یقین، گسترش و تقویت دانشگاه پیام نور موجب می‌شود توسعه منابع انسانی در استان هرمزگان صورت بگیرد و این همان چیزی است که هرمزگان نیازمند آن است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، به راه‌اندازی و ایجاد مرکز مطالعات تخصصی خلیج فارس به عنوان پژوهشکده‌ای مستقل اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در صدد است تا این مرکز را هر چه سریعتر راه‌اندازی نماید و طرح مطالعاتی آن نیز آماده شده است و به‌زودی به استانداری ارائه خواهد شد.

دیانت خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌ها و محورهای مطالعاتی این مرکز، بررسی تمدن باستانی و جغرافیای هرمزگان، به‌عنوان تمدنی در کنار تمدن باستانی مکران و جیرفت است که این تمدن دیرین و با هویت خاص و منحصربه‌فرد را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد.

ارسال نظرات