مسؤول قرارگاه سازندگی محمد رسول‌الله(ص) بندرلنگه:

دانشجویان فرهنگ کارآفرینی را جایگزین فرهنگ استخدامی کنند

مسؤول قرارگاه سازندگی محمد رسول‌الله‌(ص) شهرستان بندرلنگه گفت: نیاز است که جوانان و تحصیل کرده‌های دانشگاهی فرهنگ اشتغال و کارآفرینی را جایگزین فرهنگ استخدامی کنند
کد خبر: ۸۷۳۸۷۹۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

نصیب شناسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی بالابردن قدرت اقتصادی به واسطه ایجاد اشتغال در شهرهای مرزی می باشد.

وی افزود: با توجه به بالا رفتن قدرت دفاعی و نظامی کشور، در مرزها تقویت قدرت اقتصادی در بین مردم مهمتر می‌شود لذا اینجا لازم هست که به سیاست‌های بلند مدت اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود و با برآورده کردن معیشت و بالابردن قدرت اقتصادی مرزنشینان از ورود کالای قاچاق نیز در مرزها نیز جلوگیری می‌شود.

مسؤول قرارگاه سازندگی محمد رسول‌الله(ص) بندرلنگه اضافه کرد: با بکارگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در شعار اقتصاد مقاومتی، همتراز با خط امام و رهبری عمل کنیم تا وابستگی ما به کشورهای دیگر کمتر شود و به نیرو، کالا و تولیدات داخلی متکی باشیم.

شناسی تصریح کرد: از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی می‌خواهیم به جای اینکه به فکر استخدام پس از پایان تحصیلات باشند به بحث اشتغال و کار آفرینی بپردازند و از هدر دادن عمر خود جهت شرکت در آزمون‌های استخدامی که باعث تاخیر در پیشرفت زندگی و معیشت می‌گردد توجه کمتری کنند.

وی گفت: ما اگر به کشورهای پیشرفته دنیا توجه داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که جوانان در کشورهای پیشرفته به بحث اشتغال و کارآفرینی توجه بیشتری می‌کنند و این امر باعث کاهش نرخ بیکاری در آن جامعه و همچنین باعث رشد اقتصادی خواهد شد.

مسؤول قرارگاه سازندگی محمد رسول‌الله(ص) بندرلنگه بیان داشت: با توجه به اینکه ما در شهرهای بندری در نوار مرزی و مجاورت دریا قرار داریم و از دریا می‌توانیم به شیوه‌های گوناگونی به اشتغال و کارآفرینی بپردازیم لذا برای تحقق این هدف بزرگ که همان اقتصاد مقاومتی است دولت به کمک مرزنشینان بیاید و موانع را بردارد.

شناسی افزود: نیاز است که جوانان و تحصیل کرده‌های دانشگاهی فرهنگ اشتغال و کارآفرینی را جایگزین فرهنگ استخدامی کنند زیرا ما در کشورمان علی‌الخصوص شهرهای ساحلی در موقعیت غنی از منابع اقتصادی طبیعی قرار داریم و توجه و پرداختن به این امر با حمایت‌های دولتی باعث رشد و تقویت اقتصاد منطقه نیز می‌گردد.

وی در پایان گفت: ازمسؤولین دلسوز تقاضا داریم که توجه بیشتری به بحث اشتغال و کارآفرینی جوانان داشته باشند و با بکارگیری نیروهای متخصص و متبحر در پژوهش محوری کردن عرصه‌های مزیت‌دار اقتصادی مخصوصا بنگاه‌های کوچک اقتصادی بپردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار