مدیر کل ثبت احوال استان زنجان:

در پنج ماهه امسال بیشتر ولادتها در نقاط شهری و از جنس پسر بوده است

درپنج ماهه امسال به طور متوسط روزانه 57 ولادت و به طور تقریبی در هر2 ساعت 5 ولادت در استان به ثبت رسيده است .
کد خبر: ۸۷۳۸۸۵۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: درپنج ماهه امسال به طورمتوسط روزانه 57 ولادت و به طور تقریبی در هر2 ساعت 5 ولادت در استان به ثبت رسيده است .

احد جودی افزود : تجزیه و تحلیل آماری نشانگر اینست که درپنج ماهه امسال8 هزار و 888 واقعه ولادت در استان زنجان متولد شده اند که نسبت به 9هزار و 182 نوزاد متولد شده در مدت مشابه سال گذشته 3.20درصد با کاهش مواجه بوده است.

وی اظهار کرد: ازمجموع تعداد ولادت های رخ داده درپنج ماهه امسال تعداد 4هزارو604 مورد متولدین پسر و 4هزارو 284 مورد مربوط به متولدین دختر می باشد که در مقایسه تعداد ولادت های به ثبت رسیده پسران بیشتر از دختران می باشد.

جودی در ادامه به تعداد ولادتهای رخ داده در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد وافزود : درپنج ماهه امسال تعداد 5 هزارو 895 واقعه ولادت در مناطق شهری رخ داده که از این تعداد 3هزارو65واقعه پسر وتعداد2هزارو 830واقعه دختر بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان همچنین به تعداد ولادت های رخ داده در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود : 2هزارو993 واقعه ولادت در مناطق روستایی به دنیا آمده که از این تعداد 1هزارو 539واقعه پسر و تعداد 1هزارو 454واقعه دختر بوده است .

ایشان به نسبت جنسي ولادت درپنج ماهه سال جاري اشاره کرد و گفت : نسبت جنسی برابر با 107 يعني به ازاي ثبت واقعه 100 ولادت دختر تعداد 107 ولادت پسر در استان زنجان به ثبت رسيده است .

بيشترين ولادتهاي ثبت شده در استان زنجان درپنج ماهه سال جاري مربوط به مادران واقع در گروه سني 25-29 سال بوده است که 29.3 درصد از كل ولادتها را به خود اختصاص داده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار