کارشناس مسائل دینی گفت: مسلمان و مومن واقعی هیچگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی‌کند و برای انجام آن به دستورات الهی عمل می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۱۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اسکندری در نشست هم‌اندیشی فصلی مسئولین امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزو وظایف یک مسلمان است.

وی افزود: متاسفانه به واسطه شرایطی که ایجاد کرده‌اند گاهی برای آمرین به معروف پیش می‌آید که به این وظیفه خود عمل نکنند یا بهانه ای برای امرنکردن به معروف ونهی نکردن از منکر داشته باشند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر فرد مومن است و در صورت استمرار مردم، در انجام امر به معروف و نهی از منکر جامعه از آسیب‌های مختلف مصون می‌ماند.

اسکندری با اشاره به لزوم توجه و احیای امر به معروف در جامعه گفت: مسلمان و مومن واقعی هیچگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی‌کند و برای انجام آن به دستورات الهی عمل می‌کند.

وی افزود: از آیـات قـرآن چنین فهمیده می شود که امر به معروف و نهی از مـنـکر از صورت یک مسئله اخلاقی صرف، خارج است؛ این مقوله به صـورت نـهـادی اجـتماعی و واجب، در درگیری و مبارزه علیه عوامل مـفـسد و ستمگر جامعه و متجاهرین و تظاهرکنندگان به گناه مطرح اسـت.

این کارشناس مسائل دینی در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات