خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: مسئول امر به معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا در کارگاه آموزشی دبیران امر به معروف و نهی از منکر سپاه کلیبر، رمز ماندگاری و بقا انقلاب اسلامی را اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۲۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غفار ملکی با اشاره به اینکه نقطه آغاز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نخست خانواده خود و اقوام است، افزود: امر به ‌معروف و نهی از منکر در هر محیطی نیازمند مهارت‌های خاصی است و باید برای اثرگذاری درست، تخصص ویژه آن محیط را به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز معالجه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه از طریق فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر قابل‌حل است و تنها باید اهمیت و نوع ارائه راهکار را دانست.

ملکی با اشاره به علل ترک این فریضه الهی، نداشتن غیرت دینی، سستی در دین و پیروی از وسوسه های شیطان، برطرف شدن زشتی گناه و صفای قلب را از جمله این عوامل برشمرد.

وی با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، یادآوری کرد: یکی از محورهای هجرت و عزیمت امام حسین(ع) و قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

مسئول عقیدتی سپاه کلیبر نیز در سخنانی با اشاره به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر دارای برکات معنوی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است که آیات و روایات زیادی اهمیت این موضوع را به صراحت بیان کرده است.

حجت الاسلام نجفی افزود: شیوه های امر به معروف و نهی از منکر بسیار ظریف هستند بنابراین باید در انجام این وظیفه، بسیار دقیق، آیین وار و تدریجی عمل کنیم.
ارسال نظرات