مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: برگزاری اولین یادواره شهدای منا عصر روز پنجشنبه 18 شهریور در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۳۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به حادثه جانسوز منا در سال گذشته گفت: حادثه‌ای که سال گذشته در مناسک حج به وقوع پیوست و به شهادت تعداد زیادی از مسلمانان منتهی شد نشانگر نهایت میزان خباثت آل‌سعود بود که با هدف دشمنی شکل گرفت.

وی از برگزاری نخستین یادواره شهدای منا در اراک خبر داد و افزود: در واقع برجسته کردن مظلومیت شهدای منا یکی از مهم‌ترین اهداف در برگزاری این یادواره است که ضروری است با همه توان در این مراسم فعالیت‌های ارزنده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی تصریح کرد: از آنجایی که آل‌سعود امسال اجازه برگزاری مناسک حج را برای حجاج ایرانی رد کرد ضروری است که نسبت به برگزاری مراسمی باشکوه و ویژه در مورد شهدای منا تلاش افزون‌تری را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام هنرمند با اشاره به شهدای استان مرکزی در حادثه منا گفت: دو تن از شهدای این حادثه جانسوز از استان مرکزی بودند که از تهران و لرستان اعزام شده بودند که پس از این حادثه در شهرهای خمین و شازند تدفین شدند.

وی افزود: این یادواره در اراک با همکاری اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، حج و زیارت، صداوسیما و سپاه روح الله استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات فرهنگی، هنری، برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، کمپین‌های مردمی فضای مجازی و تبلیغات محیطی ادرات از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده بزرگداشت شهدای حادثه منا است.

حجت‌الاسلام هنرمند از برگزاری مراسم شبی با قرآن در مساجد استان خبر داد و گفت: در شب عید قربان 500 مسجد استان برنامه‌ شبی با قرآن را به مناسبت بزرگداشت شهدای منا برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات