خبرهای داغ:
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تشریح کرد:
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح اقدامات این سازمان در رابطه با سازمان دهی فضای کسب و بحث قاچاق پرداخت.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۵۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
"علیرضا جمشیدی" رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تشریح اقدامات این سازمان در رابطه با سازمان دهی فضای کسب و بحث قاچاق پرداخت. 

یک سوم مسئولیت های کلان سازمان تعزیرات حکومتی مربوط به برخورد با مسئله قاچاق است

وی با بیان اینکه مردم باید به راحتی وجود سازمان تعزیرات حکومتی را در زندگی روزمره خود احساس کنند گفت: در بخش برخورد با قاچاق، اقدامات این سازمان 51 درصد رشد داشته است و برخورد با قاچاق یک سوم مسئولیت کلان این سازمان محسوب می شود در حالی که از نظر اهمیت این بحث، شاید بیش از 60 درصد ارزش عملکردی این سازمان را به دنبال داشته باشد.

جمشیدی اضافه کرد: در 5 ماه ابتدای سال با 19 هزار قاچاقچی خرد و کلان برخورد کردیم و در خصوص برخورد با پرونده های مهم و ملی نیز حدود 51 درصد رشد داشته ایم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین بیان داشت: زمان رسیدگی به پرونده ها در این سازمان به طور متوسط 47 روز بوده که این رقم هم اکنون به 35 روز رسیده و اگر بتوانیم تا پایان سال نیز 5 روز دیگر زمان رسیدگی به پرونده ها را کاهش دهیم به استاندار قوانین و مقررات دست پیدا خواهیم کرد.

رشد 51 درصدی اخذ جرایم در 5 ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه آن در سال گذشته

وی یادآور شد: در پنج ماه سال گذشته متخلفین را حدود 186 میلیارد تومان جریمه کردیم که این رقم در سال جاری به بالای 236 میلیارد تومان رسیده و در بخش وصول و اخذ جرایم نتوانسته ایم رشد 51 درصدی را شاهد باشیم.

رشد 137 درصدی امحاء کالای قاچاق در کشور

جمشیدی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بحث امحاء کالاهای قاچاق به کشور نیز بیان داشت: بحث امحاء کالاهای قاچاق به خصوص کالاهای سلامت محور از مواردی است که مورد انتظار مقام معظم رهبری است که در این حوزه نیز رشد 137 درصدی را شاهد هستیم که ارزش این کالاها حدود 30 میلیارد تخمین زده می شود  که این رقم در طول سال گذشته حدود 27 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه به پرونده قاچاق بنزهای شیراز اشاره کرد و گفت: این بنز ها به صورت شبکه ای وارد کشور شده اند و در رابطه با امحاء این خودروها بحث های زیادی وجود دارد که هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از این برنامه با بیان اینکه بیش از 97 درصد سلامت در سازمان تعزیرات حکومتی را تضمین می کنم تاکید کرد: به سمتی می رویم که از مدیران سالم، شجاع و انقلابی در بدنه سازمان بهره مند شویم که این اقدام درصد تخلفات در بدنه سازمان را کاهش می دهد ضمن آنکه حراست سازمان نیز تقویت شده است.

حدود 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود

جمشیدی با اعلام اینکه بر اساس آمار رسمی، حدود ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود اظهار داشت: مبارزه با فساد کار سختی است چراکه بخش های مختلفی از نهادها درگیر برخورد با این مسئله هستند.

وی گفت: به همکارانم در سراسر کشور در همین برنامه اعلام می کنم که با قدرت و قوت پیش بروید و تا زمانی که در سازمان تعزیرات هستم از همه همکارانم دفاع می کنم و در مواجهه با امواج فشارها و تهدیدها خواهیم ایستاد چرا که رهبری پشتوانه این برخوردها و حرکت های جهادی است.

جمشیدی با اشاره به اینکه قوه قضائیه عزم خوبی در برخورد با این تخلفات دارد، از معاون اول قوه قضائیه قدردانی کرد.

ماجرای پرونده 52 کانتینر یخچال در بوشهر

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه به پرونده 52 کانتینر قطعات یخچال در بوشهر اشاره کرد و گفت: آنها برای اینکه عوارض گمرکی کمتری بدهند این کالاها را به عنوان قطعه وارد می کردند زیرا عوارض گمرکی قطعه 7 درصد و یخچال 44 درصد است و اینها 100 تا 300 درصد سود می بردند.

جمشیدی افزود: درباره همین پرونده با مدیرعامل برخورد کردیم زیرا در این پرونده مهرهای گمرک، کشتیرانی و بارنامه ها جعل شده بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح ویژه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی از ابتدای مهر در بازار آغاز می شود.

جمشیدی  افزود: در این طرح ما دنبال دستگیری و زندانی کردن افراد نیستم بلکه می خواهیم قاچاق کالا از بین برود و تولیدکننده داخلی امکان رقابت با تولیدکننده خارجی داشته باشد در عین حال مشکلی با لوازم خانگی خارجی که مجوز داشته و عوارض را پرداخت کرده است نداریم.

در تهران 20 هزار آرایشگاه غیرمجاز داریم

وی گفت: پس از این طرح به صورت جدی سراغ آرایشگاه ها و لوازم آرایشی خواهیم رفت زیرا در این بخش شاهد استفاده از مواد شیمیایی و تقلبی در آرایشگاه ها و همچنین گران فروشی در برخی از این مغازه ها هستیم به گونه ای که در یک آرایشگاه برای آرایش عروس مبلغ 70 میلیون تومان به مشتری گفته بودند که این مسئله خود ترویج گران خریدن است که ما با آن برخورد خواهیم کرد.

جمشیدی با بیان اینکه در تهران 20 هزار آرایشگاه غیرمجاز داریم گفت: متاسفانه در تهران  فقط یک هزار و 47 آرایشگاه مجوز قانونی فعالیت دارند.

وی همچنین از وجود بسیار زیاد انواع کالاهای قاچاق در  بازار تجهیزات پزشکی گفت: این مسئله به شکل گسترده ای در این بازار وجود دارد و به وفور مشاهده می شود و ما نمی توانیم از کنار آن بگذریم .

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به مبارزه با قاچاق کالا در خیابان ناصرخسرو و کوچه مروی کرد و گفت: زمانی در این دو منطقه قاچاق کالا به وفور یافت می شد اما اکنون در ناصرخسرو کمتر دیده می شود و در کوچه مروی نیز قاچاق کالایی وجود ندارد.

وی همچنین برضرورت برخورد با عوامل اصلی توزیع کالاهای قاچاق که از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود افزود:هم اکنون تمرکز ما بر انبارهایی است که آنها در آن کالاهای قاچاق را جمع آوری و پس از مدتی توزیع می کنند.

وی با بیان اینکه من طرفدار امحای خودروی  قاچاق هستم اما فعلا آئین نامه اجازه نمی دهد افزود: ما باید به سمت امحای خودروهای قاچاق مثل سایر کالاهای قاچاق حرکت کنیم هرچند در 5 ماه اخیر 30 میلیارد تومان کالای قاچاق امحا شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق بستگی به نقاط ورودی،‌ جنس کالا دارد که بسیار پیچیده است گفت: در مبارزه با قاچاق کالا نباید تمرکز ما صرفا بر مبادی ورودی مرزها باشد بلکه باید نیم نگاهی هم به داخل داشته باشیم.

وی افزود: در پرونده بنزهای وارداتی یکی از متهمان زن  برای رسیدن به اهداف خود دو میلیون تومان رشوه داده بود که خوشبختانه از چشم نظارت و بازرسی تغزیرات دور نماند.

جمشیدی با بیان اینکه از سلامت 98 درصد کارمندان سازمان تعزیرات مطمئن هستم افزود: ممکن است برخی بخواهند با نفوذ و روش های مختلف در ارتباط گیری با یک یا چند کارمند به اهداف خود برسند اما ما در این زمینه نیز تلاش کردیم که راه نفوذ را ببندیم و یکی از این ابزارها کنترل الکترونیکی پرونده هاست به گونه ای که چند وقت پیش یکی از کارمندان را به علت تخلفی عزل و به قوه قضائیه معرفی کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قاچاق کالا هم اکنون به 15 میلیارد دلار رسیده و کاهش پیدا کرده است گفت: البته ما به این رقم اصلا راضی نیستیم و باید به شدت کاهش یابد اما ماهیت کار قاچاق و فساد پیچیده است.

وی در پاسخ به این نکته که برخی می گویند بعضی از کالاهای قاچاق را امحا نکنید و به دست نیازمندان برسانید گفت: این نگاه سطحی است بلکه باید با جمع آوری و امحای کامل قاچاق کالا، اقتصاد را شکوفا کنیم و اشتغال را افزایش دهیم تا در مجموع به نفع خانواده ها باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها