مشاور کرباسیان خبر داد؛

فساد ۱۵ هزار میلیاردیِ گمرک در زمان "عباس معمارنژاد" بود

معاون سابق گمرک گفت: زمان تخلف ۱۵ هزار میلیاردی احتمالا مربوط به تابستان ۹۲ یعنی زمان آقای معمارنژاد و قبل از آمدن آقای کرباسیان بوده است.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۶۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمد رضا نادری معاون سابق و مشاور عالی رئیس کل کنونی گمرک  در واکنش به خبر تخلف 15 هزار میلیارد تومانی 10 نفر از کارکنان گمرک اظهار کرد: قبلا یک پرونده‌ای برای صادرات صوری درست شده بود، که خود گمرک هم در این موضوع شاکی بوده و اعلام جرم کرده است و به نظر می‌رسد خبر دستگیری و وقت دادگاهِ آن، اکنون منتشر شده است.

وی افزود: این پرونده صادرات صوری برای فرار از مالیات بر ارزش افزوده بوده و خود گمرک آن را کشف کرده و به مرجع قضایی شکایت کرده بود.

مشاور کرباسیان در پاسخ به این سوال که "این تخلف در چه زمانی اتفاق افتاده است" به «نسیم آنلاین» گفت: زمان این تخلف احتمالا مربوط به تابستان 92 یعنی زمان آقای معمارنژاد و قبل از آمدن آقای کرباسیان بوده است.

گفتنی است با توجه به این اظهارات، خبرنگار  به سراغ عباس معمارنژاد رئیس کل سابق گمرک رفته و نظر وی را در این خصوص جویا شد که با واکنش تند وی رو به رو شد. معمار نژاد به خبرنگار گفت که مسئولیت همه تخلفاتی که در زیرمجموعه گمرک در دوران ریاستم اتفاق افتاده به من مربوط نمی‌شود و سپس از توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

لازم به ذکر است عباس معمار نژاد در دولت یازدهم حکم عضویت در هیات مدیره بانک صنعت و معدن را دریافت کرده است و به نظر می‌رسد همین مسئله باعث شده که وی حاضر به دفاع از عملکرد خود در دولت قبل نباشد، زیرا ممکن است صحبتهای وی بر علیه دولتمردان تدبیر و امید خاطر یاران روحانی را آزرده کرده و باعث از دست رفتن پست وی در دولت یازدهم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار