خبرهای داغ:
نخستین جشنواره فرهنگی و هنر اسلامی - ایرانی مد و لباس استان قم طی مراسمی با حضور مسئولان قم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۱۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
نخستین جشنواره مد و لباس قم آغاز شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم شامگاه شنبه در مراسم افتتاح نخستین جشنواره فرهنگی و هنری اسلامی - ایرانی مد و لباس استان قم که در تالار مرکزی اداره کل ارشاد استان قم برگزار شد، گفت: طراحی لباس یک صنعت هنری است که سبک زندگی افراد را معین می‌کند.

حجت الاسلام عباس دانشی با بیان اینکه پوشاک و لباس یک صنعت پرمخاطب و پر مصرف است اظهار کرد: خلاقیت و ابتکار متنوع هنرمندان قمی سبب شد که نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی – ایرانی را راه اندازی کنیم.

وی طراحان و تولید کنندگان استان را از لحاظ حجم تولید و استقلال در بازار فروش تحسین کرد و گفت: قمی‌ها توانسته‌اند بازار خوبی را در سایر استان‌ها ازجمله در تهران فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: مجموعه تولیدات و محصولات بخش مسابقه را داوران سرشناس و خبره از وزارتخانه داوری و ارزیابی کرده و ۸۰ اثر به مرحله ارزیابی نهایی راه یافته و در نمایشگاه شرکت داده شدند.

انتقاد از محصور شدن هنر
وی با بیان اینکه نباید با سختگیری‌های بی مورد هنر را در استان محصور کنیم، گفت: هیچ دلیلی نداشته که تاکنون نمایشگاه و جشنواره مد و لباس در استان برگزار نشده است.

حجت الاسلام دانشی با اعلام اینکه بیش از ۷۶ اثر در محصولات مد و لباس نشان شیما گرفتند، گفت: معمولاً این نشان به محصولاتی داده می‌شود که می‌توانند صاحب شناسنامه یکپارچه مد و لباس ایرانی شوند و در واقع هویت و اصالت و استاندارد یک لباس به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ اثر در نوبت ثبت مالکیت معنوی هستند، افزود: در این زمینه ۱۱ اثر با ثبت مالکیت معنوی صاحب اختراع و انحصار تولید شدند.

ضرورت رشد متوازن هنر
حجت الاسلام دانشی بر رعایت رشد متوازن در همه عرصه‌های فرهنگی - هنری تأکید کرد و گفت: همه آثار هنری باید با حفظ ارزش‌های اسلامی و هویت ایرانی عرضه و معرفی شوند و نباید همه هنر در چند رشته هنری محصور شود.

وی با تأکید براینکه وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حفظ همه ارکان هنری است، گفت: هرچقدر بی توجهی به فرهنگ آسیب دارد به همان اندازه بی توجهی به هنر ضرر و تبعات دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از توجه این مجموعه به بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه خبر داد و گفت: واقعیت این است که پوشش‌های خارجی هیچ تناسبی با ارزش‌های دینی- ملی مردم ندارد.

شایان ذکراست نمایشگاه و جشنواره فرهنگی و هنری اسلامی- ایرانی مد و لباس استان قم برای نخستین بار در تالار مرکزی اداره کل ارشاد با ارائه ۸۰ اثر برگزیده و غرفه‌های ویژه حجاب غفاف از ۱۳ تا ۱۹ شهریور برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها