حجت الاسلام یزدی گفت: قوی ترین، قرص و محکم ترین واحد تعاونی دنیا خانواده است که در سبک زندگی و نگاه غربی که امروزه بعضا در جامعه رواج یافته است، موضوع تعاون فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۵۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

حجت الاسلام مجتبی یزدی مسئول تربیت و آموزش ناحیه امام حسین(ع) کرج در گفت و گو با خبرگزاری بسیج درکرج اظهار داشت: قوی ترین، قرص و محکم ترین واحد تعاونی دنیا خانواده است که در سبک زندگی و نگاه غربی که امروزه بعضا در جامعه رواج یافته است، موضوع تعاون فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: تعاون به این معنا است که فرد نباید تنها خودش را در زندگی اجتماعی در نظر بگیرد، بلکه باید جمع و اهداف جمع، را مد نظر داشته باشد و سعی کند به صورت جمعی پیشرفت کند.

مسئول تربیت و آموزش ناحیه امام حسین (ع) گفت: در فرهنگ غربی می گویند وقتی به صورت جمعی پیشرفت داشته باشی، خودت هم لاجرم پیشرفت خواهی کرد، اما در فرهنگ اسلامی وقتی جمعی را پیشرفت دادی خداوند برکت بیشتری را به کار جمعی نسبت به کار فردی می دهد.

حجت الاسلام یزدی با اشاره به اینکه خانواده کوچک ترین واحد تعاونی دنیا می باشدخاطر نشان کرد: خانواده از لحاظ اعتبار بزرگترین واحد تعاونی محسوب میشود، و ما را در یک مسیر اخلاقی و تربیتی درستی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه مسیر الی الله گذشتن از منیت ها و گسترده کردن ان در حد جامعه است تصریح کرد: زن و شوهر تا قبل از ازدواج هر کدام یک "مَن" هستند، ولی در دین باید از منیت ها باید گذشت و به "ما" رسید، که این امر در ازدواج تحقق پیدا میکند.

مسئول تربیت و آموزش ناحیه امام حسین(ع) گفت: ازدواج قرار داد دو طرفه ای نیست که نوشته باشند و بگویند زن و شوهر هرکدام کار و تلاش میکنند، و هر یک به اندازه سهمی که وارد زندگی مشترک میکنند حق دارند.

وی افزود: هر کدام از زوجین باید در زندگی اوج توان خود را بگذارند و به صورت مساوی از منافع آن بهره مند شوند، و عموم خانواده های متدین و عاقل به این امر کاری ندارند که چه کسی بیشتر کار میکند، بلکه هر دو تمام تلاش خود را می کنند که این واحد را اداره کنند.

حجت الاسلام یزدی گره زندگی های مشترک امروز را باقی ماندن منیت ها دانست و عنوان کرد: در خانواده افراد به دنبال حق خود نیستند، بلکه به دنبال انجام وظیفه محوله در زندگی هستند تا آن را به بهترین شکل انجام دهند، تا باعث پیشرفت در این تعاونی کوچک شوند.

مسئول تربیت و آموزش ناحیه امام حسین(ع) وظیفه محور بودن را محرک اصلی جهت رشد خانواده دانست و عنوان کرد: وقتی افراد وظیفه محور باشند، به حق و حقوق خود می رسند بدون آنکه به دنبال آن دویده باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نگاه وظیفه محور داشتن در خانواده، راه رسیدن به اهداف متعالی بندگی خداوند است و تنها زمانی محقق می شود که وظیفه خود را در این تعاونی کوچک به خوبی انجام دهیم.

ارسال نظرات