مراسم اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج کشور مهرماه سال جاری به میزبانی استان چهار محال و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۷۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) با اعلام این خبر، گفت: اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج در سال 95، به مدت دو روز در 4 و پنجم مهرماه سال جاری به میزبانی استان چهار محال و بختیاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

سردار رضا محمد سلیمانی، از داستان به عنوان محمل بسیار مناسب برای ذخیره نمودن بار فرهنگی، فکری و معنوی و انتقال آن به نسلهای آینده بویژه نسل جوان و نوجوان که رغبت و اشتیاق بیشتری به ادبیات داستانی دارند یاد کرد.

وی، گفت: جشنواره ادبیات داستانی بسیج با بهره گیری دقیق و کامل از جنبه های معنوی و خلاقانه، نه سطحی نویسی و مستقیم گویی؛ در سال 95 برنامه ریزی و اجراء شده است .

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: توجه و تاکید به هنر ادبیات داستانی بر اساس فرمایشات موکد مقام معظم رهبری به عنوان رکن اساسی حرکت های بنیادی ادب و هنر، شناسایی استعدادهای درخشان بسیجی در هنر نویسندگی کشور و ارتقاء ادبیات داستانی متعهد در فضای رقابتی سالم و رشد و ارتقاء توانایی های اهل قلم در زمینه های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برترو ايجاد زمينه برای جذب جوانان و نوجوانان علاقه مند به داستان نويسی در برنامه های بسيج از مهمترین اهداف جشنواره ادبیات داستانی بسیج در سال 95 می باشد.

سردار محمدسلیمانی، اظهار کرد: با توجه به وجود استعداها و ظرفیتهای مناسب نویسندگی در استان ، شهرکرد به عنوان میزبان نویسندگان بسیجی جشنواره ادبیات داستانی انتخاب شده است.

وی برگزاری برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی از قبیل؛ برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مطرح عرصه ادبیات داستانی کشور ، تجلیل از تعدادی ازخانواده های معظم شهدای مدافع حرم و حوادث منا و هنرمندان پیشکسوت عرصه ادبیات داستانی استان و استفاده از هنرنمایی هنرمندان مطرح کشور را ازمهمترین برنامه های آیین اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج در شهرکرد عنوان کرد .

گفتنی است: مراسم اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج در سال 95 روزهای چهارم و پنجم مهر ماه سال جاری به میزبانی استان چهار محال وبختیاری در شهرکرد برگزارخواهد شد.

ارسال نظرات