خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج):

ما در زمینه دفاعی صاحب سبک هستیم/ در مسائل اقتصاد به مختصات لیبرالی عمل کردیم

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه ما در زمینه های دفاعی صاحب سبک هستیم و برای بسیاری از کشور ها الگو هستیم افزود: اما مشکل آنجاست که در مسائل اقتصادی به مختصات الگوی لیبرالی عمل کردیم و دچار چالش شدیم.
کد خبر: ۸۷۳۹۱۰۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

سردار غلامرضا سلیمانی در دومین نشست مجمع بسیج استان که در سال جاری برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای عملیات کربلای پنج گفت: ما با نگاه به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به یک نتیجه می‌رسیم و آن اینکه برای حفظ این نظام برآمده از انقلاب نیاز به یک راهبرد داریم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: انقلاب زنده و پیش رونده است به همین منظور نیاز به پاسداری دارد و این پیش روندگی انقلاب اسلامی بر عهدهٔ حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران گذاشته شده و این مطالبهٔ مقام معظم رهبری (مدظله) از این دو قشر است.

سردار سلیمانی بابیان اینکه جمهوری اسلامی نماد موفقیت انقلاب اسلامی است تشریح کرد: این نظام از دو وجه اصلی اسلامی بودن و جمهوریت تشکیل‌شده است.

فرماندهٔ سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: وجه اسلامی بودن نظام ما با اصل مترقی ولایت فقه بر پایه فقه پویای جعفری که بعد ثابت و بدون تغییر نظام ما است و با شورای نگهبان تضمین‌شده.

وی با تشریح اینکه وجه دیگر نظام اسلامی اصل جمهوریت است گفت: این بخش سیال نظام ما است که اگر به ملزومات آن توجه نشود نظام آسیب‌پذیر خواهد بود و کارآمدی جمهوری اسلامی از همین جمهوریت آن بیرون می‌آید.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم کارآمدی نظام اسلامی را بسنجیم باید دوران سختی استقرار نظام را ببینیم که این نظام چگونه سربلند بیرون می‌آمد.

سردار سلیمانی با اشاره به ظرفیت‌های ما در بعد دفاعی و امنیتی گفت: ما در بعد دفاعی و امنیتی صاحب سبک هستیم این خیلی مهم است در دنیا مکاتب دفاعی عمدتاً مقلد غرب هستند اما ما می‌توانیم برای کشورهای دنیا الگو باشیم.

وی افزود: در همین سال‌های گذشته رئیس‌جمهور یکی از کشورها در سفر خود به اصفهان از پایگاه‌های بسیج ما بازدید کرد و این حضور و آمادگی جوانان ما باعث تعجب او شده بود.

سلیمانی تأکید کرد: ما در زمینهٔ سیاسی هم همین‌طور صاحب سبک هستیم با وجود یک قانون اساسی مترقی و مبتنی بر اصل تفکیک قوا که این شکل‌گیری نظام ما در کمتر از چند ماه کار ساده‌ای نبود، اما حضرت امام (ره) آن را طوری مدیریت کردند که این موضوع به چشم ما ساده آمد.

سردار سلیمانی با موفق دانستن الگوی سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنوان مردم‌سالاری دینی و برگزاری میانگین دو انتخابات در هر دو سال و روی کار آمدن اندیشه‌های مختلف تأکید کرد: اما نقطه آسیب‌پذیری نظام در کارآمدی آنجایی پیش آمد که ما به نسخه‌های حکومت دینی توجه نکردیم و به دنبال نسخه‌های نظام سرمایه‌داری و لیبرالی رفتیم.

وی افزود: به عنوان مثال ما به دنبال نسخه‌های توسعه بانک جهانی برای اقتصاد کشور رفتیم با وجوداینکه کشوری هستیم که در تمام سطوح ازجمله انرژی، موقعیت جغرافیایی راهبردی، تعداد همسایگان و ... در سطح عالی قرار داریم اما امروز چون مقدرات اقتصادی ما دست تفکر لیبرالی افتاده دچار چنین وضعی شده ایم که پنج میلیون بیکار تحصیل‌کرده داریم.

فرماندهٔ سپاه صاحب‌الزمان (عج) تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری (حفظه الله)بر روی اقتصاد مقاومتی تأکیددارند این به این معناست که ما باید به‌جای مختصات لیبرالی مکتب اقتصادی اسلام را طراحی و به مرحله اجرا بگذاریم و بانک‌ها و وزارتخانه‌های ما الگوی اقتصادی اسلام را پیاده کنند و مردم میدان‌دار صحنهٔ اقتصاد باشند همانطور ‌که درصحنهٔ دفاع میدان‌دار هستند.

سردار سلیمانی هشدار داد: چالش دیگر پیش روی ما چالش فرهنگی است که در آن دو جبهه تشکیل ‌شده جبهه اندیشه‌های انقلاب و جبهه اندیشه‌های ضدانقلاب که نمودش در سبک زندگی و در نگاه به مسائل سیاسی و ظهور بروزش در انتخابات در جامعه از صدر تا ذیل قابل‌مشاهده است.

سلیمانی با توصیه مجامع بسیج به طراحی مکتب فرهنگی اسلام افزود: مقام معظم رهبری (مدظله) پنج مرحله برای تشکیل تمدن اسلامی نام می‌برند که ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم دولتی که در تمام شئون اقتصادی و فرهنگی مطابق با اسلام باشد.

وی افزود: ما در این موارد با وجوداینکه صاحب سبک بودن دچار چالش‌هایی هستیم که ریشه و اصل آن مسئله فرهنگ است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان خاطر نشان کرد: توصیه‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله) بر تبعیت نکردن از دشمن با تکیه‌بر آیات قرآن الکریم در سوره فرقان آیه ۵۲ فرمودند به این معناست که ما در دامی که دشمن برای انقلاب ما افکنده نیفتیم و در قالبی که او در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طراحی کرده حرکت نکنیم.

سردار سلیمانی در پایان گفت: وظیفه بسیج این است که نباید اجازه بدهد، و اجازه ندادن بسیج هم آن است که برنامه‌های جایگزین کارگشا ارائه دهد، منتهی برخلاف آن‌ها که دارند برنامه را از بالا به پایین تصویب می کنند بسیج می‌خواهد این برنامه‌ها را از پایین و بتن مردم ارائه دهد و این وظیفه کارگروه‌ها و مجامع بسیج است.


ارسال نظرات