مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
ازدواج یک سنت حسنه است که از پیامبر بزرگ اسلام (ص) سفارش شده است.
کد خبر: ۸۷۳۹۱۴۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در مراسم جشن پیوند آسمانی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان ضمن تبریک به مناسبت روز ازدواج گفت: ازدواج یک سنت حسنه است که از پیامبر بزرگ اسلام (ص) سفارش شده است.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام با اشاره به اینکه مسلمانان باید در عمل به سنت حسنه ازدواج پایبند باشند، افزود: اگر زندگی در همان گام نخست آلوده به مادیات بنا نهاده شود این زندگی خیلی زود محکوم به شکست و جدایی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اظهار تاسف از افزایش آمار طلاق در جامعه بیان کرد: افزایش طلاق دلایل بسیاری دارد که برای حل این مشکل، باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند.

نیکنام با اشاره به وظایف زن و مرد در قبال هم افزود: زندگی در نزد خداوند از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است که بر مبنای معنویت بنا شده باشد.

وی با اشاره به اینکه زندگی بر اساس معنویت پیوند ناگسستنی و پربرکت خواهد بود و باید چنین زندگی‌های برای سایرین الگو قرار گیرد، اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در ترویج زندگی آسان و الگوبرداری شده از زندگی ائمه معصومین (ع) تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به وظایف زن و مرد در قبال هم افزود: زن و مرد در قبال وظایفی که در نهاد خانواده بر عهده آنها گذاشته شده، مسؤولیت دارند و در قیامت پاسخگوی آن خواهند بود.

نیکنام با اشاره به ساز و کار برگزاری جشن پیوند آسمانی در زنجان افزود: در این مراسم که به همت ارگان و دستگاهی از جمله اداره کل بهزیستی، کمیته امداد، خیرین‌ سازمان‌های مردم نهاد با هدف ازدواج آسان تدارک دیده شده است، 110جهیزیه برای زوج‌های جوان تهیه شده است و به آنها اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات