مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

پوشش 100 درصدی نیازهای دارویی بیماران خاص

تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت کشور را 62 هزار 540 نفر می باشد.
کد خبر: ۸۷۳۹۱۶۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در حاشیه افتتاح رسمی ساختمان اداری اداره کل بیمه سلامت استان زنجان، تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت کشور را 62 هزار 540 نفر (معادل همین تعداد هم در تامین اجتماعی قرار دارند) اعلام کرد و گفت: 617 نفر از این بیماران در استان زنجان زندگی می‌کنند که نیازهای دارویی آنها 100درصد پوشش داده می شود.

محمدجواد کبیر آمار بیمه‌شدگان بیمه سلامت را 40 میلیون نفر اعلام و افزود: 11 میلیون نفر از این جمعیت بیمه شده همگانی و 23 میلیون نفر عضو صندوق بیمه‌شدگان روستائیان و بقیه هم عضو صندوق کارکنان ایرانیان، خویش‌فرمایان و هستند.

وی خدمات ارزشمند نظام سلامت را دستمایه بسیار خوبی برای نظام دانست و اضافه کرد: بیمه سلامت همه تلاش خود را برای بهره‌مندی جامعه هدف خود از حداکثر امکانات انجام می‌دهد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه 91.7 درصد از جمعیت 11 میلیون بیمه شده جدید کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارند، تصریح کرد: درآمد خانوار 75 درصد از این جمعیت بیمه شده کمتر از یک میلیون تومان است.

کبیر با بیان اینکه 86 درصد از جمعیت بیمه شده جدید در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، ادامه داد: جذب این درصد بیانگر موفقیت بیمه سلامت در خدمات رسانی به جامعه هدف است.

وی تجمیع منابع سلامت، پایداری منابع سلامت و مدیریت روش‌های ارائه سلامت با حداکثر کارایی و اثربخشی با حداقل هزینه را از دغدغه‌های بیمه سلامت دانست و ادامه داد: پیاده‌سازی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله تفکیک تولیت (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، تامین کننده منابع (سازمان‌های بیمه‌گر) و نظارت و پایش می‌تواند راه‌گشا باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران به مشکلات نظام ارائه خدمت ناشی از نظام پرداخت فعلی اشاره و تاکید کرد: این سیستم از مطلوبیت کافی برخوردار نیست ،چرا که خدمات ساده باید در واحدهای ساده ارائه شود.

کبیر مهم‌ترین اقدام برای فائق آمدن بر مشکلات وضعیت موجود را توسعه برنامه مراقبت‌های اولیه سلامت دانست و افزود: اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع به عنوان شریان حیاتی نظام سلامت محسوب می‌شود و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی مطالبات موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت را طی تا سال گذشته 6 هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با تدابیر پیش‌بینی شده 80 درصد از 5 هزار و 400 میلیارد تومان از منابع مصوب سال 95 تخصیص یافته و با این پرداخت دریافتی موسسات طرف قرارداد در وضعیت مطلوبی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تصویب 8 هزار میلیارد تومان بودجه در مجلس برای بیمه خبر داد و گفت: این منابع از طریق انتشار اوراق قرضه با تضمین دولت منتشر می‌شود هر چند هنوز ساز و کار آن مشخص نشده است ولی اگر محقق شود همه بدهی‌های سال 94 و 6 ماهه سال جاری پرداخت می‌شود.

کبیر پاسخگویی به بیش از 42 هزار موسسه طرف قرارداد به بیمه سلامت را نیازمند داشتن منابع درآمدی مطمئن و پایدار دانست و تاکید کرد: تحقق این مهم، نیازمند افزایش بودجه بیمه سلامت از 5 هزار و 460 میلیارد تومانی فعلی به 18 هزار میلیارد تومان در سال آینده است.

وی با تاکید بر تلاش انجام شده برای پوشش بیمه‌ای بیماران خاص به لحاظ دارویی گفت: 2 هزار و 300 داروی تولید داخل تحت پوشش 100 درصد بیمه قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار