برگزاری سمینار آموزشی عفاف و حجاب در شرکت گاز استان زنجان

سمینار آموزشی عفاف حجاب با حضور و سخنرانی حجت الاسلام علی محمدی استاد دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۹۱۷۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاد دانشگاه در ابتدای این سمینار حجت الاسلام محمدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مساله عفاف و حجاب را امری قانونی، فطری و عقلانی در جامعه اسلامی برشمرده و گفت: نظام جمهوری اسلامی تابع قوانین قرآنی است چرا که بر اساس آموزه های قرآن حیا و عفت یکی از عوامل رشد سعادت بشریت است.

وی افزود: امروز دشمنان دین، استقلال، بشریت و سربلندی میهن عزیز ما به دنبال غارت حیا و عفت در جامعه ما هستند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم نسبت به احکام و دستورات دینی حجاب، اظهار داشت: امروز اغلب کسانی که حجاب و عفاف را آنگونه که باید رعایت نمی کنند و این به علت عدم آگاهی آنها نسبت به معارف دینی عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام علی محمدی اظهار داشت: در جامعه ما تعداد افرادی که به مباحث عفاف و حجاب علاقه دارند زیاد هستند، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان علاقه مند به حجاب و عفاف تحت تاثیر فشار روحی و روانی اقلیت بی حجاب قرار گرفته و از ارزش های خود عبور می کنند نشان از ضعف ما دارد که نمی توانیم از آنها به خوبی دفاع کنیم.

وی به لزوم رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان در جامعه تأکید کرد و فرازهایی از معارف اسلامی در زمینه چگونگی رعایت عفاف را ارایه داد.

وی با بیان اینکه حجاب میوه عفاف است گفت: حجاب برای زنان تنها در معنای ظاهری و چادر خلاصه نمی شود بلکه تربیت فرزندان برومند و مومن وظیفه زنان با عفت بوده که نقش ارزشمندی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

وی بی حجابی و بد حجابی راثمره عدم شناخت از مسایل دینی دانست و افزود: همه باید در مبارزه با بی حجابی تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: زن در اسلام از جایگاه والای برخوردار بوده و باید با حفظ حجاب و شئونات اسلامی در جامعه ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف اثرات مهمی در زندگی فردی و اجتماعی دارد گفت: هر بانوی ایرانی باید حجاب و عفاف را گوهری گرانبها و دری در درون صدف دانسته و با تاسی از تعالیم نجات بخش قرآن کریم و ائمه اطهار به خوبی از آن پاسداری کند.

حجت الاسلام علی محمدی در پایان افزود: خانواده اصلی ترین نقش را در تعلیم حجاب به فرزندان دارد و بعد از آن مراکز علمی و دانشگاهی عمده ترین نقش را ایفا می کنند.

ارسال نظرات