یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

عدم توجه دولت به اقتصاد اسلامی

ابراهیم رزاقی گفت: دولت بر خلاف کشورهای چین و ژاپن 80 درصد دلار ارزان را به تولید کننده داده است که نمی‌تواند در شرایط رکود حاکم بر کشور کاری را پیش ببرد و باید پرسید دلار گران در چه مسیر رانتی هزینه می‌شود؟!
کد خبر: ۸۷۳۹۲۲۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه دولت به اقتصاد اسلامی توجهی ندارد، اظهار داشت: در اقتصاد اسلامی مالکیت و حاکمیت را عموم مردم بر عهده دارند ولی در دولت یازدهم منفعت عده‌ای خاص را در نظر گرفته است.

وی با بیان سیاست اقتصادی دولت بر خلاف تولیدکنندگان است افزود: دخالت بیش از حد دولت در امور تولیدی، به ضررتولید کنندگان شد، دولت تعرفه سنگینی را برای خودروی وارداتی پرداخت کرده است و خودروی داخل هم از کیفیت لازم برخوردار نیست در اختیار دولت است، دولت هیچ تعرفه ‌ای را برای تولیدکنندگان و صنعتگران لحاظ نکرده است.

رزاقی بیان داشت: دولت بر خلاف کشورهای چین و ژاپن که دلار گران را برای کالاهای صادراتی و صادرکنندگان مد نظر دارند 80 درصد دلار ارزان را به تولید کننده داده است که نمی‌تواند در شرایط رکود حاکم بر کشور کاری را پیش ببرد و باید پرسید دلار گران در چه مسیر رانتی هزینه می‌شود؟!

ارسال نظرات