خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
جشن پیوند آسمانی ۱۰۰ زوج جوان همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)
همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) جشن ازدواج ۱۰۰ زوج جوان بسیجی در سالن ناحیه امام صادق علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۲۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱


به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) جشن ازدواج ۱۰۰ زوج جوان بسیجی در سالن ناحیه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی ، فرماندار شهرستان اصفهان ، سرهنگ مقواساز و دیگر مسئولین استانی برگزار شد ، شامل برنامه های شاد و همچنین برنامه های معنوی بود.

در این جشن با شکوه خطبه عقد یک زوج جوان توسط حجت الاسلام میردامادی جاری شد . امام جمعه موقت اصفهان گفت: در چنین شبی دو دریای متلاطم نبوت و ولایت تلاقی کردند و از این تلاقی دو دُر گرانبها (امام حسن و امام حسین علیه السلام) به وجود آمدند و ان شاءالله خداوند همه ما را با ولایت آنها محشور فرماید.

وی داستانی از شب عروسی آنها بیان کرد: بین راه که عروس را می بردند (در حالی که نه اتومبیلی بود و نه چراغی) خانمی نزد حضرت زهرا (س) آمد و گفت: دختر پیغمبر مبارکت باشد؛ شب عروسی لباس نو پوشیده ای، اگر ممکن است لباس کهنه منزلت را به من بده که من لباس ندارم. دختر پیامبر(ص) لباس نو را از تن درآورد و به سائل داد و خود پیراهن مستعمل خانه را پوشید.

وی خطاب به نوعروسان و نودامادان گفت: انسان بیمار تا زمانی که ویروس را از بدن بیرون نکند سالم و خوب نمی شود. مسلمان کامل نیز باید انگل مادی را از وجودش خارج کند، ثروت و مال دنیا را خارج کند.

میردامادی توصیه هایی از جمله موارد زیر را نیز بیان کرد:

هیچ عبادتی در زیر این آسمان از نظر اجتماعی و اخلاقی بالاتر از محبت متقابل زن و شوهر نیست. اظهار عشق و علاقه مرد به همسرش عبادت است و پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: این عشق و محبت را به زبان جاری کنید.

حضرت محمد صلی الله علیه و آله به حضرت زهرا(س) عطری داد و گفت: برای همسرت استفاده کن.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) مسئولیت های زندگی را بین داماد و دخترش تقسیم کرد و گفت: از دم خانه به بیرون با علی و از دم خانه به داخل منزل تمام مسئولیت ها با زهرا باشد.

وی تاکید کرد: از دم منزل به داخل یعنی وقتی همسرت به داخل می آید در را با آیفن باز نکن بلکه باید تا دم درب منزل با روی گشاده به پیشواز شوهرت بروی و اگر خریدی کرده است، مسئولیت او تا دم درب منزل بوده پس از او بگیر و به داخل ببر.

وقتی همسرت از خانه خارج می شود، تا درب منزل حتما او را بدرقه کن. این کارها برای تحکیم مودت و محبت لازم است.

و در آخر با توجه به گفته پیامبر (ص) که فرموده: هر کس ازدواج کند نیمی از دینش کامل می شود، سفارش کرد: با تقوای الهی حافظ نیم دیگر دین خود باشد.

در این مراسم که حجت الاسلام علی صغیرا نیز حضور داشت، طی سخنرانی کوتاهی خطاب به زوج های جوان گفت: زندگی مانند رانندگی نیاز به مهارت دارد، پس در جاده زندگی طوری رفتار کنید که به اطرافیان خوش بگذرد.

وی افزود: در زندگی باید یا «تطابق» باشد و یا «تفاهم»! تطابق تنها مختص حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) بوده پس ما باید تفاهم را داشته باشیم؛ یعنی روحیات، سلایق و نیازمندی های یکدیگر را بدانیم. زن و مرد ۱۶۰ تفاوت با یکدیگر دارند که ۴۰ تای آنها تفاوت روحی است که هر چه بیشتر از آنها بدانیم و عمل کنیم زندگی بهتری خواهیم داشت.

وی اشاره کرد: زن نیاز به محبوبیت دارد ولی مرد نیاز به مقبولیت دارد. زن توجه طلب است ولی مرد احترام طلب و مواردی از این نظیر. اگر به زن یک شاخه گل دادی او محبت و صمیمیت و مهربانی می بیند در صورتی که اگر به مرد یک شاخه گل دادی می گوید: این علف را چند خریدی؟!!

آقای صغیرا توصیه کرد: در زندگی با یکدیگر توافق کنید و اگر نشد گذشت کنید و در آخر تحمل کنید و دعوای بین زن و شوهر نمک زندگی نیست .

وی با توجه به مناسبت روز و پیامک های مناسبتی اشاره کرد: پیامک هایی که در آنها همسرانتان را تحقیر می کند (اگر چه به شوخی باشد) برای یکدیگر ارسال نکنید زیرا این پیامک ها هدفمند هستند و تأثیرات بدی را در بر خواهد داشت.

و در آخربه زوج های جوان توصیه کرد نامه امام خمینی به همسرشان را در اینترنت جستجو کنید و بخوانید و الگو بگیرید.

این ۱۰۰ زوج جوان هدایایی نیز دریافت کردند: آیت الله میردامادی ۳۰۰ هزار تومان تقدیم آنها کرد. آقای مسکین مدیر بانک قرض الحسنه رسالت به هر زوج ۵ میلیون وام بدون بهره اهداء کرد و آقای کفیل فرماندار شهرستان اصفهان کارت هدیه ۱۰۰ هزارتومانی. آقای جهانگیری عضو شورای شهر نیز هدیه شخصی (کارت هدیه) تقدیم کرد. شرکت اسنوا، چینی زرین، بانک مهر اقتصاد و اداره میراث فرهنگی نیز هدایایی تقدیم این زوج ها کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها