خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا:

احیای امربه معروف و نهی از منکر سبب بالندگی جامعه می‌شود

امام جمعه شهرضا گفت: امروز وظیفه همه ما در جامعه اسلامی، احیاء سنت پسندیده امر به‌ معروف و نهی از منکر است و این سنت پسندیده سبب بالندگی و رشد جامعه اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۸۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در جلسه ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرضا، اظهارداشت: حضرت علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند، هدف از احیای دین اقامه اجرای حدود الهی و اقامه امر به معروف و نهی ازمنکر است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم که امر به معروفو نهی از منکر را عملیاتی کنیم یک بخشی از آن تبلیغ و ترویج معارف قرآن واهل بیت(ع) است و یک بخش دیگر آن توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکراست که در جامعه گاهی به آن توجه نمی‌شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکهمسئولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند، تصریح کرد: اگر مدیرانخودشان را در زمینه اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکرمسئول بدانند، همه اقشار همراهی می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز وظیفه همه ما در جامعه اسلامی، احیاء سنت پسندیده امر به‌ معروف و نهی از منکر است و این سنت پسندیده سبب بالندگی ورشد جامعه اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه انسان همواره نیازمند تذکر است و این مسئله به شکل بسیار محسوس و ملموسی بین جوامع بلکه همهانسان‌ها مطرح است، گفت: دین‌داری مردم باوجود این فریضه الهی شکل می‌گیرد،همه باید در احیای فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه کوشا باشند.

وی با اشاره به ایجاد مزاحمت کاروان‌های عروسی افزود: برگزاری مراسم‌های ساده ازدواج، پرهیز از گناه و لهب و لعب، تمسک جستن به الگوهایاسلامی در ازدواج از عواملی است که موجب می‌شود تا فضای معنوی بر زندگی زوججوان حاکم شود.

شرایط ازدواج آسان در جامعه بهترین معروف است

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه بیان کرد: بهترین معروف این است که شرایط ازدواج آسان و از آنمهم‌تر پایداری ازدواج را در جامعه ترویج دهیم.

محسن گلابی با بیاناینکه نداشتن دفتر طلاق در شهرستان یک معضل است گفت: با پیگیری‌هایی که شدهبه‌زودی این دفتر در شهرستان ایجاد می‌شود و می‌توان در راستای پیشگیری ازطلاق در این دفاتر از حضور روحانیت و روانشناس استفاده کنیم تا بتوانند زوج‌های در آستانه طلاق را با مشاوره منصرف کرد.

جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید شناخته شود

وی با تأکید بر اینکه امروز آنچه بدحجابی را تهدید می‌کند طلاق‌هایناخواسته است تصریح کرد:زمانی که یک زن در خانه پدر و مادر دیگر جایی نداشته باشد و طلاق بگیرد آسیب‌های بسیاری در انتظار او است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه مسئله امر به معروف باید در رأس همه فریضه‌ها باشد اظهار داشت: این ستاد مروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطحجامعه است و وظیفه اقشار مختلف مردم عمل کردن به این فریضه است.

وی با بیان اینکه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید شناخته شود، تصریح کرد: داشتن شناخت از این مسئله حائز اهمیت است.

گلابی با بیان اینکه دشمن با ترویج و تبلیغ فرهنگ غرب در همه ابعاد زندگیمردم به دنبال دور کردن آنها از الگوهای ارزشی و اخلاقی است گفت:خانواده‌ها باید الگوهای اخلاقی و ارزشی دینی را به جوانان خود معرفی کنندچرا که دور شدن از الگوهای ارزشی و اخلاقی عامل اصلی گسترش بدحجابی درجامعه است.


ارسال نظرات