یک روز با بسیجیان پایگاه شهید همت سپاه ناحیه اراک در اردوی علمی +تصویر

بسیجیان پایگاه شهید همت سپاه ناحیه اراک از پتروشیمی و پالایشگاه شهرستان شازند در یک تور علمی بازدید و از نزدیک با مراحل تولید و فرآوری محصولات شیمیایی و نفتی آشنا شدند.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۹۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اعضای بسیج پایگاه مقاومت شهید همت سپاه ناحیه مقاومت اراک صبح امروز از پالایشگاه و پتروشیمی شازند بازدید کردند.

این بازدید علمی با هدف آشنایی بسیجیان با ساختار مجتمع پتروشیمی و همچنین روند اولیه ساخت و تهیه مواد پتروشیمی و فرآورده‌های مربوط به آن انجام شد.

حاضرین در این اردوی علمی با دیدن كلیپی درباره مسائل ایمنی نسبت به ایمنی در محیط‌های صنعتی آشنا شدند.

در ادامه این بازدید بسیجیان پایگاه شهید همت، از بخش‌های مختلف پتروشیمی خط تولید، مواد اولیه و فرآیندهای مختلفی که روی آن انجام می‌پذیرد تا نهایی شدن محصول دیدن كردند.

لازم به ذکر است مجتمع پتروشیمی شازند (اراک) یکی از طرح‌های استراتژیک و زیربنایی کشور می‌باشد که در راستای سیاست راهبردی و اصولی توسعه صنعت پتروشیمی، با اهداف مهمی از قبیل تامین نیاز صنایع داخلی کشور به محصولات پایه پلیمری و شیمیایی، تربیت نیروهای کارآمد انسانی برای توسعه آینده این صنعت و انتقال دانش فنی، در سال ۱۳۶۳ توسط شورای عالی اقتصاد به تصویب رسید و در سال ۱۳۶۸ رسما عملیات اجرایی این طرح عظیم و ملی آغاز و در سال ۱۳۷۲ فاز اول آن به بهره‌برداری رسید.


انتهای پیام/
ارسال نظرات