خبرهای داغ:
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تاکید کرد: مساجد باید محور برنامه های اجتماعی و فرهنگی در محله باشد.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۴۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
مساجد باید محور برنامه های اجتماعی و فرهنگی در محله باشد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی با اشاره به اهمیت آرمان شهر مسجد محور گفت: آرمان شهر مسجد محور، به دنبال ترسیم رابطه انسان با خدا، اجتماع محیط و خود می باشد که روابط اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی را مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: چرا که پیامبراکرم(ص) اولین گامی که در زمینه ایجاد حکومت اسلامی برداشت ساخت مسجد بود تا علاوه بر اینکه پیوند مردم با خدا را تقویت کند اخلاق را در جامعه تزریق کند. آرمان شهر سخن از از سیر و سلوک و عشق و محبت به عالم قدسی دارد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: امروزه بایستی مساجد در ابعاد مختلف زندگی انسانها به عنوان محور حرکت های فرهنگی و هویت بخشی نقشی فعال دشته باشند و حضور در مسجد نشاط، امنیت روحی و روانی را برای آحاد جامعه به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در مدیریت شهری بر این باور است که مساجد باید به عنوان محور برنامه های اجتماعی و فرهنگی در محله باشد و رفع آسیب های اجتماعی که یکی از دغدغه های اصلی است از این طریق پیگیری شود. 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: تلاش در جهت به وجود آوردن زیرساخت لازم و افزایش سرانه های مذهبی از جمله عوامل تحقق این امر است چراکه مساجد بهترین و امن ترین زیرساخت را در استان قم با توجه به گستره آن دارد.

وی مرحله بعدی را تدوین برنامه ها و هماهنگی های بین بخش و نهادهای مردمی به نحوی که کارکرد مساجد احیاء شود عنوان کرد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه تصریح کرد: مدیریت جهادی و نقشی که بچه های مسجد در رفع مشکلات مردم دارند می تواند موجب تداوم و ثبات بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی باشد لذا همکاری تمام دستگاههای استان با رویکرد مسجد محوری و شکل گیری حرکت های فرهنگی و اجتماعی مناسب لازم و ضروری به نظر می رسد.


ارسال نظرات