خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

عظمت عید غدیر خم در طول سال تبیین شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرداختن به موضوع غدیر خم را نباید محصور به ایام غدیریه دانست، افزود: مبلغین عظمت عید غدیر خم را در طول سال تبیین کنند.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۴۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
عظمت عید غدیر خم در طول سال تبیین شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در مراسم رونمایی از پرچم اهدایی حرم مطهر حضرت علی(ع) برای توزیع در هیئت‌های مذهبی کشور که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه خداوند روزی را بالاتر از غدیر خم خلق نکرده است، اظهار داشت: امروز خواننده‌ها، قهرمانان و بازیگران در دنیا شناخته‌تر از مولی علی(ع) هستند که این امر نشان می‌دهد آنگونه که باید و شاید در راستای معرفی شخصت بزرگ مولی علی(ع) کاری نکرده‌ایم و امروز دنیا در خصوص ابعاد شخصیتی امام علی(ع) اطلاعات کمی دارد.

وی گفت: عید غدیر خم مقدمه ظهور امام زمان(ع) است و باید توجه داشت که تبلیغ اثرگذار است و ما در زمینه تبلیغ غدیر خم و ولایت کوتاهی کردیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه افرادی نیز در دنیا هستند که شخصیت ارزشمند امام علی(ع) را به خوبی شناختند، بیان داشت: جرج جرداق مسیحی کسی است که می‌گفت بیش از ۲۰۰ بار نهج‌البلاغه را مطالعه کرده اما باید دید ما شیعیان چه میزان به با سخنان گوهربار آن حضرت مأنوس هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های علما و بزرگان دین در طول تاریخ برای احیای عاشورا و فرهنگ اسلامی، گفت: امر تبلیغ در این راستا بسیار مهم است و نباید آن را دست کم گرفت و امروز نیز باید واقعه غدیر خم را بیش از هر زمان دیگری در جامعه تبلیغ کرد.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه در طول سال نیز می‌توان در مناسبت‌های مختلف واقعه بزرگ غدیر خم را بزرگ داشت و از برکات آن برای مردم گفت، ادامه داد: همانگونه که ما به استقبال محرم و صفر می‌رویم و این ایام را بزرگ می‌داریم مناسبت‌هایی همانند عیدر غدیر خم را نیز ‌باید بزرگ شمرد و در طول سال از آن یاد کرد و این عید را محصور در ایام غدیر نباید دانست.

وی با بیان اینکه انبیاء همواره در مشکلات به پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) متوسل می‌شدند، افزود: آمدن تمام انبیاء مقدمه‌ای برای آمدن پیامبر اسلام بود و پیامبر ما مقدمه بود برای تبیین باطن و جان خود که در وجود امام علی(ع) تجلی کرده است.

استاد حوزه علمیه قم به مبلغین و طلاب توصیه کرد تا به تبلیغ عید غدیر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ۲۵ مناسبت مهم با محوریت عید غدیر وجود دارد که می‌توان بر روی این مناسبت‌ها تأکید و تمرکز کرد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) به صورت غیر رسمی ۱۲۰ بار به معراج رفته‌اند، گفت: در این معراج هیچ فرد دیگری نبوده و پیامبر اسلام(ص) با خدا خلوت کرده و در آیات بر این مسئله تأکید شده که صحبت اصلی پیامبر(ص) و خدا بر حول شخصیت حضرت علی(ع) بوده است.

حجت الاسلام فرحزاد گفت: مهم‌ترین محور سفارش خداوند به پیامبر اکرم(ص) ولایت امام علی(ع) بود و امروز باید این امر تبیین شود که کدام شخصیت بود که نخستین بار ایمان آورد و کدام شخصیت نخستین بار دعوت پیامبر(ص) را لبیک گفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار