نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

ظرفیت نیروگاه ژئوترمال از پل معلق بیشتر است

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: با راه اندازی این نیروگاه ژئوترمال شاهد تحولی عظیم در منطقه خواهیم بود به طوری که ظرفیت این نیروگاه حتی از پل معلق نیز بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۳۹۵۲۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، ولی ملکی نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در همایشی که با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در محل تالار اندیشه برگزار شده بود گفت: ما نباید به دولت متکی باشیم چرا که دولت سیاستگذار است بلکه باید به دنبال بخش خصوصی رفته و از این ظرفیت در جهت توسعه منطقه استفاده کنیم.

اقتصاد بر پایه نفت و معادن توسعه نمی‌یابد

وی افزود: تا زمانی که اقتصاد بر پایه نفت و معادن باشد این کشور رنگ و بوی رشد و توسعه را نخواهیم دید چرا که کشورهای توسعه یافته بدون نفت و معادن و تنها با تکیه بر ایده و تفکر توانسته‌اند به پیشرفته دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش به این امر مهم پی برده بود و هر ساله در شعارهای آغازین سال بر آن تاکید داشتند اما در سال جاری اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل همراه شد تا دولت مردان با جدیت بیشتری کارها را دنبال کنند.

اقتصاد مقاومتی می‌بایست درون گرا و برون زا باشد

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می‌بایست درون گرا و برون زا باشد تا از ظرفیت‌های موجود داخلی استفاده کرده و محصولات تولیدی را به خارج از مرزهای این کشور صادر کنیم تا به فرمان مقام معظم رهبری عمل کرده باشیم و در این صورت می‌توان به موفقیت دست یافت.

خیابان 120 متری لازمه توسعه شهرستان بود

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره هفتم مجلس برای توسعه شهرستان مشگین‌شهر طرح خیابان 120 متری با سرمایه گذاری بخش خصوصی مطرح شد و کار تا سطح تملک پیش رفت اما با مخالت‌هایی همراه شد که سرمایه‌گذار از ادامه کار منصرف شد و اکنون با افزایش گردشگران خیابان‌های مرکز شهر قفل شده و رفت و آمد برای مردم این شهرستان و مسافران ورودی به سختی انجام می‌گیرد.

وی افزود: مجموعه گردشگری خیاو تا گردولو که بخشی از آن پل معلق است در یک سال اخیر موجب شده است این شهرستان میزبان حجم عظیمی از مسافران باشد که با تکمیل این مجموعه مشگین‌شهر در محور گردشگری و مقصد مسافران خواهد بود.

ظرفیت نیروگاه ژئوترمال از پل معلق بیشتر است

ملکی همچنین با اشاره به ظرفیت نیروگاه ژئوترمال شهرستان گفت: برای اجرای این پروژه 80 هکتار زمین واگذار شده که با راه اندازی این نیروگاه ژئوترمال شاهد تحولی عظیم در منطقه خواهیم بود به طوری که حتی از پل معلق نیز فراتر خواهد بود.

مشگین‌شهر مشکل زیر ساختی دارد

وی تاکید کرد: عمده مشکل این شهرستان در بحث توسعه زیر ساخت آن است به طوری که با توسعه شهرستان و افزایش حجم مسافران نیاز به مراکز اقامتی و هتل بیشتر می‌شود که باید در این راستا نیز قدم‌هایی برداشته شود وهمچنین در بحث مسیر قینرجه نیز که اخیراً 17 پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومان در حال اجراست باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد که موجب فراری دادن مسافران از این شهرستان می‌شود.

وی تصریح کرد: اخیراً با 10 سرمایه گذار مذاکره شده و تفاهم نامه‌ای نیز انعقاد شده که به زودی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز می‌کند.

مشگین‌شهر قبل و بعد از انقلاب تنها یک بیمارستان داشته است

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حوزه سلامت شهرستان گفت: در حوزه سلامت کارهای ارزشمندی انجام گرفته اما قبل از انقلاب در این شهرستان یک بیمارستان وجود داشت اکنون نیز بعد از 38 سال انقلاب اسلامی در این شهرستان یک بیمارستان وجود دارد و تنها تعداد تخت ان افزوده شده است.

بیمارستان تامین اجتماعی در مشگین‌شهر احداث می‌شود

وی در خصوص بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان گفت: ظرفیت درمانگاه شبانه روزی مشگین‌شهر به حد نصاب رسیده و مسئولان نیز قول داده‌اند بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان احداث و تجهیز شود تا نیاز مردم این شهرستان رفع شود و در این راستا مشکلی نداشته باشیم.

دانشکده کشاورزی به دانشکده فنی و کشاورزی تبدیل می‌شود

ملکی همچنین در خصوص دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر گفت: این دانشکده در زمان شروع به کار دانشکده فنی بود که به دانشکده کشاورزی نزول کرده است اما طبق توافقاتی که انجام گرفته در صورت واگذاری سند زمین دانشکده این دانشکده به دانشکده فنی و کشاورزی ارتقاء می‌یابد.

50درصد اعتبار اصلاح مبلمان شهری را وزیر کشور می‌پردازد

نماینده مردم مشگین‌شهر خطاب به استاندار اردبیل گفت: مشگین‌شهر از ظرفیت ویژه ای برخوردار است اما در بحث مبلمان شهری با مشکل جدی مواجه هستیم که در این خصوص وزیر کشور قول دادند هر پروژه‌ای که ارائه شود 50 درصد هزینه آن از طرف وزارت کشور پرداخت شود لذا از استاندار نیز انتظار می‌شود بخشی از هزینه‌های اصلاح مبلمان شهری را پرداخت کند تا این شهرستان از لحاظ زیر ساختی نیز مشکلی نداشته باشد.

ارسال نظرات