معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: شهرستان نیر ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت صنایع تبدیلی گیاهان دارویی را دارا است.
کد خبر: ۸۷۳۹۵۸۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، مهران اوچی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان در نشستی با فرماندار نیر با اشاره با استعداد استان اردبیل در تولید و کشت گیاهان دارویی گفت: در استان اردبیل 11 مرکز رشد و فناوری وجود دارد که سه مرکز به عنوان مراکز دانش بنیان شناخته شده اند.

وی افزود: شهرستان نیر هم قابلیت ویژه ای در این خصوص دارد که گیاهانی مثل آویشن به عنوان گیاه مختص منطقه شناخته شده و نسترن وحشی هم خاصیت دارویی و درمانی دارد که می توان با پژوهش و مطالعات امکان سنجی برای کشت و فرآوری آنها در سطح شهرستان اقدام کرد و به عنوان پایلوت نیمه صنعتی و یا صنعتی در صنایع تبدیلی برای گیاهان بومی شهرستان جهت عرضه به بازارهای منطقه ای و کشوری مطرح شود.

مهدی احمدی فرماندار نیر هم در این جلسه از آمادگی کامل برای قرار دادن ییلاقات و مناطق مختلف شهرستان و همکاری دستگاه های اجرائی شهرستان برای انجام کار مطالعاتی در نیر اخبر داد و افزود: مطالعه و پژوهش باید بر روی چند محصول ویژه شهرستان انجام گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل و محصولات خاص این شهرستان معرفی و وارد بازارها شود.

ناصری رییس جهاد کشاورزی شهرستان نیر هم به پوشش 5 هکتاری اراضی شهرستان به گل محمدی و زیر کشت بودن 2 هکتار از اراضی به محصول ارزشمند زعفران اشاره و آویشن را به عنوان یکی از گیاهان دارویی مختص منطقه عنوان کرد.

ارسال نظرات