لرستان؛

آئین بزرگداشت شهدای منا در لرستان برگزار می شود

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: آئین ویژه بزرگداشت شهدای منا در تاریخ 21 شهریورماه در شهرستان های استان لرستان که در فاجعه منا شهید داده اند، برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۲۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان؛ خسروی گفت: 32 تن از شهیدان منا مربوط به استان لرستان می باشند که 13 تن از آنها بروجردی هستند لذا تلاش بر این است که آئین باشکوهی در شهرستان بروجرد برای بزرگداشت این شهیدان برگزار شود.

وی افزود: برگزاری دعای عرفه نیز با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا در تاریخ 21 شهریورماه در این شهرستان ها برگزار می شود.

وی گفت: کمیته ای متشکل از 15 وزارتخانه برای بزرگداشت شهدای منا در کشور تشکیل شده است و برنامه های مختلفی به همین مناسبت از تاریخ 15 تا 21 شهریورماه برگزار می شود که شاخص ترین آنها بزرگداشت شهدای منا با حضور تمام خانواده های این شهدا در تهران می باشد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه عربستان امسال حج را به روی ملت ایران بست، گفت: شهدای مظلوم منا با بی تدبیری و بی خردی دولت عربستان جان خود را از دست دادند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه بروجرد نیز در این نشست گفت: با همکاری تمام دستگاه های دولتی آیین های مختلفی از جمله آیین بزرگداشت، سرکشی به خانواده شهدای منا و سخنرانی قبل از خطبه ها در هفته بزرگداشت شهدای منا در شهرستان بروجرد برگزار می شود.

گودرزیان افزود: بلوار ورودی بروجرد از سمت اراک به نام شهدای منا نامگذاری و قبور این شهدا در بروجرد ساماندهی می شوند.

وی گفت: مراسم بزرگداشت شهدای منا از ساعت 10 و 30 دقیقه روز یکشنبه 21 شهریورماه در مسجد امام خمینی(ره) بروجرد برگزار می شود.

وی افزود: مراسم سالروز شهادت شهدای منا نیز توسط خانواده های آنها در روز یکم مهرماه ساعت 16 و 30 دقیقه در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار می شود.

احمد پناهی یکی از فرزندان شهدای منا نیز در این نشست خواستار ساماندهی قبور این شهدا شد.

در فاجعه رمی جمرات در منا که دوم مهرماه همزمان با عید قربان سال گذشته رخ داد 464 زائر ایرانی جان خود را از دست دادند که 32 تن از آنها از استان لرستان و 13 تن از شهرستان بروجرد بودند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار