با امضاء تفاهم نامه همکاری ما بین سازمان بسیج رسانه استان البرز و مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان دوره های امداد و نجات به صورت رایگان برای خبرنگاران بسیجی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۵۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
در جلسه مشترک روسای سازمان بسیج رسانه استان البرز و مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان دو طرف برای برگزاری دوره های مشترک با هدف ارتقا توانمندی های اعضای خود به بحث و گفتگو نشستند.
 
در این جلسه که با حضور دکتر غلامرضا عنایت رئیس مرکزعلمی کاربردی هلال احمر استان البرز، ابراهیم نوروزی فرمسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز، اباذر نعمتی مسئول فرهنگی و روابط عمومی مرکز، مهدی کریمایی رییس شورای عالی قشر بسیج رسانه استان البرزمحمد، بخشی پور بازرس شورای اجرایی  هلال احمر شهرستان کرج، ابوالفضل مهرابی پور مسئول کانون بسیج رسانه کرج، عاطفه بیات جانشین و مسئول امور بانوان کانون بسیج رسانه کرج برگزار شد، روسای دو مرکز برای ارائه خدمات مشترک به تفاهم رسیدند.
 
در ابتدای این جلسه ابراهیم نوروزی فر مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و خبردهی در جامعه و نقش آن در آگاهی بخشی به مردم، اظهار داشت: به طور قطع خبرنگاران آگاه، خبره و توانمند می توانند در ارتقا سواد و آگاهی مردم موثر باشند.
 
وی ادامه داد: مسئولان به خوبی می دانند اگر حضور خبرنگاران در جامعه نباشد، آنطور که باید عملکرد آنها به گوش مردم نخواهد رسید، از این رو باید تلاش شود تا خبرنگاران در زمینه های مختلف به توانمندی برسند.
 
رییس سازمان بسیج رسانه همچنین گفت: خبر و اطلاع رسانی در مواقع بحرانی و شرایط فوق العاده از جمله مواردی است که خبرنگاران باید در آن به توانمندی برسند و امید می رود با همکاری مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان و سازمان بسیج رسانه این امر به زودی محقق شود.
 
در ادامه این جلسه دکتر غلامرضا عنایت رییس مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان البرز با بیان اینکه در این مجموعه دانشگاهی بیش از یک هزار دانشجو در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند، اعلام کرد: امداد و نجات، امداد و سوانح، خدمات سلامت و دارویاری، مدیریت عملیات امداد و نجات، حفاظت و پیشگیری از حریق، خدمات مدیریت و پیشگیری از بیماری ها از جمله رشته های تخصصی هستند که در این مرکز آموزش داده می شوند.
 
وی گفت: مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان البرز آمادگی کامل برای همکاری با بسیج رسانه را با اهداف تعیین شده در جهت ارتقا توانمندی های اعضای دو طرف دارد.
 
در پایان این جلسه مقرر شد یک دوره خبرنگاری پیشرفته، عکاسی خبری و گزارش نویسی در سوانح و بحران ها در دانشگاه علمی کاربردی از سوی سازمان بسیج رسانه برگزار شود.
 
همچنین بر اساس تفاهم انجام شده یک دوره تک پودمان با 230 ساعت آموزش، دوره های امداد و نجات به صورت رایگان در هلال احمر و بازدید یک روزه خبرنگاران استان البرز از یکی از پایگاههای امداد و نجات مستقر در مراکز تعیین شده در جاده ها از سوی مرکز هلال احمر برگزار می شود.
 
لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، سازمان بسیج رسانه استان البرز و سازمان هلال احمر استان نشست مشترکی با حضور مدیران سازمان برای بررسی راهکار ها و همکاری بیشتر خواهند داشت.
 
گفتنی است گواهینامه های صادر شده برای هر یک از دوره های به امضای مشترک سازمان بسیج رسانه و مرکز علمی کاربردی هلال احمر خواهد رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها