مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار عنوان کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با اشاره به رنگ باختن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز گفت: بی‌توجهی مسئولین و مردم نسبت به این فریضه مهم از عوامل این امر است.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۵۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
حجت الاسلام حسن یار عبادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: امر به معروف به مانند خونی است که در رگ‌ها جاری است و تمام اعمال در برابر امر به معروف همچون قطره‌ای در مقابل دریا است.

وی با بیان اینکه این فریضه در خون و رگ مردم نهادینه شده است، افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز واجب است و بدون آن جامعه متلاشی می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با اشاره به اینکه جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه امروز بسیار ضعیف شده است، گفت: در حال حاضر به عبارتی امر به معروف رها شده و کسی یا نهادی عهده دار این کار نیست.

وی بی‌حجابی، پارتی‌های مختلط، رباخواری و گران فروشی را از مصادیق منکرات دانست و افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب محکم شدن اعتقادات و باورهای دینی و اجرای عدالت در سطح جامعه می‌شود.

عبادی تصریح کرد: جلوگیری از فساد و فحشا و هرج و مرج، اجرای عدالت در تمام سطوح جامعه و حفظ آبرو وحرمت‌ها در جامعه از دستاوردهای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با اشاره به رنگ باختن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز گفت: بی‌توجهی مسئولین و مردم نسبت به این فریضه مهم، شکسته شدن قبح گناه در جامعه، نبودن ضوابط محکم در برخورد با منکرات،عدم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از عوامل فراموش شدن این فریضه الهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: امروز دشمن از طریق جنگ نرم و با استفاده از امکانات مختلف از قبیل ماهواره ارزش‌های اسلامی را هدف قرار داده و در پی ترویج بی‌بند و باری و منکرات در جامعه اسلامی است.

وی ابراز داشت: تهاجم فرهنگی از طرف دشمن برای ضربه زدن به یک کشور و سوق دادن جوانان به سوی فساد و فحشا انجام می‌گیرد و ما باید آگاه باشیم.

عبادی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در راستای تبین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های امر به معروف با استفاده از مربیان مجرب، تبیین حسنات این فریضه الهی و احیای آن، افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به منکرات و اثر سوء آن بر خانواده و... از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص در شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین امر به معروف عمل کردن درست به این فریضه است، اینکه خود فرد در وهله نخست به دستورات عمل کرده و بعد دیگران را به این کار تشویق کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات