خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به شیوع چاقی و کبد چرب در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت:‌ این مسأله در صورت بی‌توجهی می‌تواند به یک خطر جدی برای سلامت دانش‌آموزان تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۱۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
چاقی و کبد چرب سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل ایرانی خواه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور مدیران استان در سالن شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از مسائل حیاتی در کشور و استان است، اظهار کرد: در خصوص مسأله امنیت غذایی علاوه بر وزارت بهداشت، دیگر دستگاه‌ها و مردم نیز وظیفه داشته و باید فرهنگ تغذیه سالم از سوی همه اقشار دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه امروز چهره بیماری‌ها نسبت به گذشته متفاوت شده و بیماری‌ها رنگ و بوی دیگری گرفته‌ است، اضافه کرد: این مسأله بسیار نگران کننده است و باید همه با هم همکاری کنیم تا بتوانیم بر این مشکل غلبه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های عفونی بین مردم شیوع داشت ولی امروز با تغییر سبک زندگی مردم نوع بیماری‌ها نیز متفاوت شده است، اضافه کرد: برای ایجاد امنیت غذایی صحیح باید برنامه‌ریزی صحیح داشته و مشارکت همگانی نیز باید شکل بگیرد، اگر این مسائل رعایت نشود در آینده مشکلات جدی در بخش‌ سلامت گریبان‌گیر جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: باید در حوزه امنیت غذایی از اقدامات نمایشی و نمادین پرهیز کرده و برنامه‌ریزی اصولی و مدون برای اصلاح رفتارهای غلط غذایی را در دستور کار قرار داد تا جامعه با استفاده از سبک تغذیه سالم بر مشکلات موجود غلبه کند.

ایرانی‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت واحدهای ذوب سرب اشاره کرد و افزود: در این خصوص نیز باید دستگاه‌های مسؤول به وظایفی که بر دوش دارند عمل کنند، زیرا فعالیت این واحدها مخاطرات جدی را به دنبال دارد.

وی به وضعیت تغذیه فرزندان و مشکلاتی که در این بخش با آن روبه‌رو هستیم اشاره کرد و یادآور شد: تغذیه نامناسب فرزندان از مشکلات امروز جامعه است و در این خصوص والدین مقصر هستند و مشکلات عدیده‌ای در حوزه تغذیه برای دانش آموزان به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به شیوع چاقی و کبد چرب در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت:‌ این مسئله در صورت بی‌توجهی می‌تواند به یک خطر جدی برای سلامت دانش آموزان تبدیل شود و مهم‌ترین عامل شیوع چاقی و کبد چرب در بین دانش آموزان تغذیه نامناسب خانواده‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه مواد غذایی عرضه شده در بوفه مدارس باید مورد بازنگری قرار گرفته و مواد غذایی سالم جایگزین آن شود افزود: باید فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی در بین دانش‌آموزان و والدین ترویج شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها