خبرهای داغ:
توسط مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

برنامه‌های بزرگداشت شهدای منا در استان قزوین تشریح شد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قزوین برنامه های بزرگداشت شهدای منا را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۴۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار کرد: همزمان با دهه‌ی اول ذی‌الحجه از 13 تا 22 شهریور ماه سال جاری، مراسم بزرگداشت شهدای منا با اجرای برنامه‌های متنوع در سطح استان قزوین برگزارمی‌شود.
وی افزود: برگزاری جنگ فرهنگی و هنری شهدای منا با اجرای نمایش‌های خیابانی، شعرخوانی، پخش کلیپ شهدای حج و خاطره‌گویی در گلزار شهدا و برگزاری شبی با قرآن کریم با حضور قاریان استان قزوین و خانواده شهدا به ویژه شهدای حج در بیت شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی که خود شهید ایام حج و عید قربان است، از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.
حقایق‌پور عنوان کرد: برگزاری دعای کمیل در شب جمعه به یاد فاجعه منا و شهدای استان قزوین در مراسم حج 1366 در گلزار شهدا و جوار قبور مطهر شهدای حج، گردهمایی روحانیون و طلاب استان قزوین جهت تبیین فاجعه منا و بررسی این رخداد تاریخی و برگزاری نمایشگاه 30 اثر نفیس در رابطه با شهدای منا در گلزار شهدا و سبزه میدان از دیگربرنامه‌ها می باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: ارائه‌ی پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و تصویب یکی از میادین شهر به نام شهدای منا در شورای نامگذاری شهرداری قزوین و اجرای طرح سپاس در قالب دیدار مدیران دستگاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدای حج سال 66 در استان قزوین از این دست برنامه ها است.
وی اجرای برنامه‌های متنوع در صدا و سیما با بیان خاطرات و تبیین فاجعه بزرگ منا در طی ایام بزرگداشت سالروز شهدای منا، برگزاری مراسم دعای عرفه از ساعت 14 روز عرفه در محوطه گلزار شهدای و امامزاده حسین(ع) و اجرای تبلیغات محیطی در سطح شهرهای استان و دستگاه‌های دولتی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
گفتنی است ستاد بزرگداشت شهدای منا و حج استان قزوین با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل و اجرای برنامه‌های متنوعی به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدای منا برنامه‌ریزی شده است.

1101/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها