اخوان فرد در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

لزوم تحقیق و بررسی کامل FATF از سوی کارشناسان خبره

یک دکترای تجارت بین الملل گفت: FATF یک متن و یک لایه نیست بلکه مولد لایه‌های متعدد از لحاظ حقوقی و حقوق بین الملل را باعث می‌شود که باید مورد بررسی کارشناسان داخلی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۹۹۱۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

 مسعود اخوان‌فرد دکترای تجارت بین الملل و استاددانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، بااشاره نحوه و چگونگی مفاد مالی در برنامه اقدام مالی مشترک اظهار داشت:  در خصوص ابعاد حقوقی گروه هفت، که FATF  زیر مجموعه این گروه قرار دارد باید به برخی از توصیه هایی که اشاره شده است پرداخته شود.

وی با بیان اینکه الحاقیه پیوست به کنوانسیون پارلمو را قبول نداریم افزود: به عنوان مثال در توصیه 36 مطرح شده است که  ایران باید به کنوانسیون پالرمو، وین و سایر کنوانسیون‌های ضد تروریستی ملحق شود و این یک عرصه جدیدی را تعریف می‌کند FATF  یک متن و یک  لایه نیست بلکه مولد لایه‌های متعدد از لحاظ حقوقی و حقوق بین الملل را باعث می‌شود که باید مورد بررسی کارشناسان داخلی قرار بگیرد در توصیه 37  همکاری‌های دو طرفه را الزام می‌کند که در کوتاه ترین زمان ممکن به بهانه مبارزه با پولشویی باید صورت بگیرد.

اخوان فرد در ادامه بیان داشت:در  توصیه 38 اختیارات کافی برای بلوکه کردن دارایی کشورها  به درخواست هر کشور خارجی ایجاد می‌کند توصیه39 مجرمانی که از دیدگاه این گروه‌ مجرم هستند مطرح می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در توصیه 40 اعلام همکاری گسترده با نهادهای بین المللی به طوری که اختیارات کامل مالی کشورها را داشته باشند و نیاز به تعریف مجدد از سوی دستگاه های داخلی خودشان نیست و اختیار کامل مالی را به گروه  FATF می‌دهد.

اخوان فرد در خاتمه افزود: باید رسانه‌ها به بازتاب توصیه‌ها و مبنای برنامه اقدام مشترک مالی بپردازند تا بتوانند نسبت به موارد پیش آمده تصمیم گیری لازم را بگیرند.

ارسال نظرات