گرچه علی الظاهر عزم نیروها در حوادث به پرداختن در مرمت خرابی ها بود و خدمات نیروهای فاوا به چشم نمی آمد، اما این یک کار تخصصی و در عین حال زیر بنایی برای امداد و نجات بود.
کد خبر: ۸۷۳۹۹۵۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار فرج الله علیزاده معاون فاوای سپاه کربلا در گفتگو با بسیج در خصوص اقدامات فاوا در عملیات امدادی طوفان اخیر در مازندران گفت: قبل از تغییر وضعیت جوی مازندران هشدار های رسانه ای در این مورد احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر، باعث آمادگی تیم های امدادی سپاه کربلا در مازندران شد.

فرج الله علیزاده هشدار های رسانه ای هواشناسی را تا قدر زیادی مهم خواند و افزود: با دانستن تغییر وضعیت هوا و بارندگی های احتمالی خطرناک، فاوای سپاه کربلا خود را برای وقوع حوادث غیر عادی آماده کرد و از بدو این حادثه (سیل و طوفان که از ساعت 4 صبح جمعه دوازدهم شهریور شروع شد) با تمام مراکز مخابراتی تابعه سپاه مازندران ارتباط برقرار کرد.

مسئول فاوای سپاه مازندران با یادآوری اینکه بیشتر خسارت و تهدید حادثه سیل و طوفان در مناطق خیابان جویبار قائمشهر بود اظهار کرد:به محض اینکه دریافتیم بر اثر تبعات طوفان، برق و ارتباط  مخابراتی همچون تلفن ثابت و همراه  قطع شد  با استقرار تیم اعزامی واحد سیار فاوا(شیتلر) در قائمشهر،  پوشش های مخابراتی به منظور ارتباط بی سیمی  جهت هدایت نیروها در یاری رساندن به آسیب دیدگان  احتمالی و رفع نواقص و خسارت برقرار شد.

علیزاده استقرار نیروهای واحد سیار ارتباطات مخابراتی را  در روند ارائه خدمات تیم های امداد رسان موثر خواند و ادامه داد: تقویت ارتباطات مخابراتی توسط واحد سیار فاوا سپاه کربلا  در قائمشهر که از نخستین ساعات وقوع حادثه تا پاسی از شب جمعه انجام شد، نقش بزرگی در هدایت و راهنمایی امداد رسانان بسیج و سپاه در کنار دیگر نهاد ها  به مردم داشت.
 وی حضور به موقع نیروهای ارتباط سیار سپاه کربلا در حادثه طوفان قائمشهر را مثبت و کارآمد ارزیابی کرد و افزود: گرچه علی الظاهر عزم نیروها در حوادث به پرداختن در مرمت  خرابی ها بود و خدمات نیروهای فاوا به چشم نمی آمد، اما این یک کار تخصصی و در عین حال زیر بنایی برای امداد و نجات بود.
معاون فاوای سپاه کربلا بازدید فرمانده سپاه قائمشهر  از مراحل خدمات رسانی تیم فاوا سپاه  رانشانه اهمیت موضوع ارتباطات دانست و ابراز رضایت  وی را بیانگر دقت، سرعت و تلاش خالصانه این نیرو ها در امدادرسانی به خسارت دیدگان طوفان اخیر دانست.
فرج الله علیزاده موفقیت در  این گونه ماموریت های بحرانی را حاصل برگزاری رزمایش های متعدد  و بکار بردن شیوه ها و تاکتیک های فنی در آن خواند که برای پایداری بیشتر شبکه ها و لایه های ارتباطی متناسب با زمان بندی سریع و به موقع در عملیات بحرانی استفاده می شود.  
 
 

   

ارسال نظرات
پر بیننده ها