خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان عنوان کرد؛

اختصاص25 درصد سهم تعاونی ها در کشور/ اقتصاد مقاومتی فرصتی مناسب برای تقویت تعاونی ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت:با توجه به اینکه 25 درصد سهم به تعاونی ها در کشور اختصاص داده شده، ولی تنها 5 درصد آن محقق شده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۱۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمود ربیعی پیش ازظهرامروز در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر گلستان  اظهار کرد: سال گذشته به دلیل بی لیاقتی و بی مدیریتی دولت آل سعود، شاهد از بین رفتن جان بسیاری از هم وطنان ومسلمانان در مکه مکرمه بودیم که این اتفاق بسیار برای ما درد آور بود.

وی افزود: سهم همه مسلمین و مومنین این است به زیارت حرم امن الهی بروند لذا هرکس مانع این فریضه دینی شود جز پلیدی و زشتی برای خود چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان  در ادامه با اشاره به هفته تعاون، بیان داشت: تعاونی به عنوان زیرساخت اقتصادی کوچک باید بیش از پیش فعال شود و سهم خود را در رونق اقتصادی ارتقاء دهد.

ربیعی گفت: با توجه به اینکه 25 درصد سهم به تعاونی ها در کشور اختصاص داده شده، ولی شرایط خوبی در کلان اقتصاد نداریم و تنها 5 درصد آن محقق شده که این وضعیت نشان میدهد که باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد و یک کار کارشناسی برای رسیدن به وضعیت مطلوب انجام شود.

وی مشکلات موجود را ساختاری اعلام کرد و افزود: کمتوجهی و بیتوجهی به بخش تعاونی ها، عدم اعتماد تعاونیها به خود از دیگر مشکلاتی است که این بخش را تهدید میکند و باید یک بازنگری مجدد در این راستا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان اظهارداشت: موضوع اقتصاد مقاومتی یک فرصت خوبی است که برای کشور به وجود آمده است و در این بخش دولت با جدیت به دنبال انجام آن است.

ربیعی اقتصاد مقاومتی را بر5 محور خواند و تصریح کرد: این اقتصاد درون زا (تولید)، برون گرا (صادرات و فروش)، دانش پژوه، مردمی و عدالت محور است لذا بخش تعاون به عنوان یکی از شاخصههای بخش درونزا، دانش محور بودن و برونگرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شرایط برای کار وجود دارد، افزود: در حال حاضر استان گلستان شرایط لازم برای سرعت بخشیدن به اقتصاد را پیدا کرده و کار زیربنایی در حال انجام است  لذا باید تلاش شود تا سطح عمومی فرهنگ تعاون در جامعه تقویت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار