یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
مسعود اخوان فرد گفت: بانک‌ها را باید ملزم کرد تا به جای نهادهای تحریم شده در مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع و امنیت کشورمان را عهده دار شوندکشورمان ملوک الطوایفی نیست که هر کسی ساز خودش را بزند.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۳۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
مسعود اخوان فرد دکترای تجارت بین الملل و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: حرکت خود تحریمی بانک‌ها، واکنش همراه با سراسیمه و هراسانی بود که موجب تعجب کارشناسان اقتصادی، دلسوزان و مردم شد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها حق خود تحریمی نهادهای داخلی را ندارند اذعان داشت: خود تحریمی از سوی بانک‌هامفهومی ندارد این در حالی است که همه نهادهای مربوطه که در این رابطه تحریم مطرح شدند مربوط به تصمیم گیری حاکمیتی  هستند نه بانکی.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: بانک‌ها را باید ملزم کرد تا به جای نهادهای تحریم شده در مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع و امنیت کشورمان را قبول کنند این در حالی است که بانک ها چنین وظیفه ای را برای خودشان قائل نیستند.

اخوان فرد در خاتمه افزود: بانک‌ها باید در مراجع حقوقی پاسخگو باشند و این تصور را باید از بین برد که کشورمان ملوک الطوایفی نیست که هر کسی ساز خودش را بزند، مراجع قانوگذاری و حقوقی ما مشخص است و باید از یک مجموعه و منظومه بهم پیوسته‌ای تبعیت کنند.

ارسال نظرات