رئیس نمایندگی اتاق تعاون شهرستان قشم گفت: با توجه به ظرفیت‌های قشم و فعالیت خوب تعاونی‌ها در این جزیره، تعاونی‌های این شهرستان در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۰۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس ، غلامرضا پاسلاری در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان که در شهرستان قشم برگزار شد، اظهار کرد: در بخش تعاون این استان اقدامات و کارهای خوبی از جمله ایجاد مزرعه 150 هکتاری برای پرورش میگو و صدف و خیار دریایی با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد تومان بدون استفاده از تسهیلات صورت گرفته و همچنین انجام مراحل ثبت یک شرکت تعاونی با 300 نفر عضو برای پرورش ماهی در قفس نیز در حال انجام است که این‌ها بخشی از اقداماتی بوده که توسط تعاونی‌ها در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پیگیری و رایزنی‌هایی در خصوص احداث دو کارگاه تبدیل شکر به قند و نبات و تبدیل زیتون به روغن زیتون آغاز و قراردادهایی نیز نهایی شده و در صددیم تا با تحقق این امر مهم، گامی بلند در راستای رونق و توسعه در زمینه صادرات، واردات و همچنین تولید و ایجاد اشتغال برداریم.

رئیس نمایندگی اتاق تعاون قشم در ادامه صدور کارت الکترونیکی مرزنشینان و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مشکلات تعاونی‌ها ذکر کرد و بیان داشت: مسؤولان در این خصوص باید تعاونی‌ها را یاری رسانند.

پاسلاری دومدیریتی بین منطقه آزاد قشم و جزیره را یکی دیگر از مشکلات عنوان و اظهار امیدواری کرد: با رویکردی که نمایندگان مجلس دارند این قضیه برطرف شود.

ارسال نظرات