مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در سایه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به پایگاه فرهنگی کشور نیز تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۰۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا درویش‌نژاد صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: فرهنگ مبنای توسعه پایدار است و رشد همه حوزه‌ها به عرصه فرهنگ وابسته است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ را به مثابه هوا برای جامعه دانسته‌اند، افزود: حیات جامعه به فرهنگ وابسته است و اگر ساختار فرهنگی کشور امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای رشد و توسعه جامعه در اختیار داشته باشد، امکان رسیدن به تعالی فرهنگی با شرایط مناسب‌تری فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: هرمزگان یکی از استان‌هایی است که در سایه همت هنرمندان آن به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است به طوری که در ایجاد شور و نشاط عمومی در جامعه از تهران و بسیاری از استان‌های مطرح کشور جلوتر هستیم.

درویش‌نژاد با اشاره به تأثیر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در تقویت حس شور و نشاط در جامعه و کاهش بزهکاری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در میان پنج استان برتر در حوزه فرهنگ در جامعه است که این رتبه به دلیل تلاش هنرمندان، امنیت موجود در استان و همراهی مردم به دست آمده است.

وی عنوان کرد: مردم هرمزگان مردمی فرهنگ‌دوست و هنردوست هستند که توجه ویژه‌ای به موسیقی و هنر در رشته‌های مختلف آن دارند و هرمزگان از یک پایگاه اقتصادی در کشور در حال تبدیل به یک پایگاه فرهنگی نیز در کشور است که نشانه‌های خوبی از توسعه فرهنگی در آن دیده می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ در استان به زیرساخت‌های مناسب فرهنگی نیاز داریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم مصمم شده تا با اختصاص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی، آنها را تکمیل و در خدمت فرهنگ جامعه قرار دهد و یکی از این پروژه‌ها تالار بزرگ فرهنگی شهر بندرعباس است که در سال جاری برای آن 10 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

درویش‌نژاد اضافه کرد: به‌واقع اگر ما نتوانیم این اعتبار را جذب کنیم و یا نتوانیم این پروژه را حفظ و صیانت کنیم، این اعتبار به استان‌های دیگری اختصاص می‌یابد و عملاً هرمزگان در زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی دچار محرومیت می‌شود.

وی افزود: تالار شهر بندرعباس 17 هزار مربع زیربنا دارد و در زمان آغاز اجرای پروژه و جانمایی آن مکاتبات لازم با مسکن و شهرسازی در خصوص حریم 60 متر از دریا صورت گرفته و مشکلی در این خصوص وجود نداشته است و بنابراین باید به همت دستگاه‌های مسؤول شرایطی را فراهم کنیم که این پروژه که جنبه استفاده عمومی دارد، تکمیل و در خدمت فرهنگ و هنر هرمزگان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: پروژه تالار مرکزی شهر بندرعباس سومین سازه بزرگ فرهنگی در کشور و اولین سازه بزرگ فرهنگی در جنوب کشور است و تکمیل آن می‌تواند نه تنها به رشد و توسعه فرهنگی هرمزگان کمک کند بلکه به کانونی برای میزبانی از مسابقات و رقابت‌های فرهنگی داخلی و بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات