خبرهای داغ:
مدرس حوزه علمیه کرمانشاه گفت: علل ماندگاری انقلاب اسلامی دو رکن اصلی دارد و آن انگیزه الهی و مقصد متعالی است.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۳۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سومین دوره تربیت و تعالی حوزه ای با محوریت علل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران  در مکان نمازخانه اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 برگزار گردید .

 کریمی مدرس حوزه علمیه و دانشگاه در ابتدا ضمن تبریک ایام مبارک سالروز ازدواج مولای متقیان حضرت علی (ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)  و بیان اینکه ما زنان مسلمان و شیعه باید با  تاسی از زندگی این دو بزرگوار در همه مراحل زندگی چه در آداب همسر داری و چه در زمینه تربیت فرزندان از ایشان الگو برداری کنیم .


کریمی سپس با  قرائت  فرازی از وصیتنامه شهید دانش آموز گودینی در خصوص علل ماندگاری انقلاب با تاسی به سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)  ابراز کرد : علل ماندگاری انقلاب اسلامی دو رکن اصلی دارد  و آن انگیزه الهی و مقصد متعالی است.


وی ادامه داد: انگیزه الهی حضرت امام خمینی(ره) برای استقرار نظام اسلامی و پیاده کردن اسلام در جامعه، الهام گرفته از انگیزه ائمه علیهم‌السلام اجمعین و تحقق آرزوی دیرین آنان بود که در راهش به شهادت رسیدند و چون حسین بن علی(ع) تمام هستی خود را در راه آن دادند. این انگیزه چون با اندیشه مهدویت اتصال می‌یابد خود بخود نظام را ماندگار ساخته و آن را زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) می‌سازد.


کریمی گفت: اسلام ناب محمدی(ص) با قرائت امام خمینی(ره) که مقصد نظام جمهوری اسلامی است آنچنان زیبا و توانمند و پاسخگوی نیاز امروز بشر است که خود دلیل دیگر ماندگاری نظام و انقلاب اسلامی است. یقینا اگر این اسلام، اسلام ناب نبود و آمریکایی و یا انگلیسی و یا انحرافی و تکفیری بود به علت نقاط ضعف وآسیب‌پذیر بودن آن در مدت کوتاهی سرنگون می‌شد که نمونه‌هایش را در کشورها و ملتهای دیگر می‌بینیم.


این مدرس دانشگاه بیان کرد: اتحاد و انسجام ملی ملت ا نقلابی ایران و وحدت کلمه آنها در طول انقلاب اسلامی بنیان محکمی ساخته که دشمنان تا کنون نتوانسته‌اند خللی در این کشور پدید آورند و توانسته است ملت را در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا و غرب حفظ کند. این اتحاد که استراتژی همیشگی رهبری معظم انقلاب و حتی حضرت امام(ره) بوده ماندگاری انقلاب اسلامی را تضمین نموده است.


وی تصریح کرد : ولایت فقیه و رهبری فرزانه و مقتدرانه و شجاع و دوراندیش چون سکاندار کشتی انقلاب را از میان طوفانها و فتنه‌ها سربلند سرافراز عبور داده و اجازه نداده است انقلاب اسلامی از ریل آرمانها و اهدافش منحرف و خارج شود. یقیناً اگر این نوع مدیریت با این ویژگی‌های خاص نبود معلوم نبود انقلاب اسلامی به راحتی باقی می‌ماند.


کریمی ابراز کرد: ملتی که 200 هزار شهید در راه حفظ نظام اسلامی می‌دهد و امروز در خط مقدم جبهه مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم و تروریسم مدافع حرم شده و به شهادت می‌رسد این ملت شکست‌ناپذیر و انقلابش ماندگار است.


کریمی در پایان خاطر نشان کرد: حفظ روحیه انقلابی در مسئولان و ملت از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب است. وقتی رهبر معظم انقلاب می‌گوید من یک انقلابی‌ام و یکی از مهمترین شاخصهای انتخاب نمایندگان و مسئولان را انقلابیبودن می‌دانند، این انقلاب ماندگار است.
ارسال نظرات