مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان هشدار داد
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: در صورت عدم آگاهی بخشی آحاد مردم و فرهنگ سازی در جامعه نسبت به خطراتی که از طریق ماهواره و فضای مجازی در کمین کانون خانواده است، باید منتظر سونامی واپاشی خانواده های ایرانی در آینده نزدیک باشیم.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۶۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳
 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،عادل نوروزیان در آستانه هفته ازدواج درباره نقش رسانه ها در خنثی کردن هجمه‌های فرهنگی که بنیان‌های خانواده را متزلزل می‌کنند اظهار داشت: خانواده سالم و موفق هسته اولیه تشکیل یک جامعه پویا است و در ایران اسلامی نیز کانون گرم خانواده با مفاهیمی نظیر احترام به والدین، حیا، غیرت، محبت به یکدیگر و ... از دیرباز محیطی برای تربیت نسلی متدین و کارآمد بوده است که توانسته جامعه را از بحران‌های گوناگون به خوبی عبور دهد. این نقطه قوت نکته‌ای  است که کارشناسان غربی پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی به آن رسیده‌اند که تنها راه موثر برای به نابودی کشاندن جامعه ایران هجمه وارد نمودن و متلاشی کردن کانون خانواده در آن است تا از این نقطه اتکا به عنوان پاشنه آشیل هجمه به ایران اسلامی استفاده کنند.
وی افزود: رابرت مرداک شیطان رسانه‌‎ای دنیا در این زمینه عنوان می‌کند: "برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم. در ایران مادر خانواده، همه چیز را مدیریت می‌کند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد.
مسئول بسیج رسانه خوزستان گفت: البته این سخنان در واقعیت نیز مصداق‌های عینی دارند به نحوی که تحلیل محتوای اغلب شبکه های خانوادگی فارسی زبان نشان می‌دهد که موضوعات آنها حول دوستی زن و مرد متاهل با یکدیگر و عشق های مثلثی، رابطه جنسی قبل از ازدواج، تولد فرزند نامشروع، بارداری قبل از ازدواج، تجاوز جنسی و رفتارهای جنسی زننده می باشد. از طرفی تعداد کانال های فارسی زبان در سال 84 تنها 6 شبکه بوده که در سال 94 این تعداد به 170 شبکه افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در کنار شبکه‌های ماهواره‎ای، گسترش شبکه‎های اجتماعی بدون نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آنها نیز به معضلی اساسی در خانوده‎های ایرانی تبدیل شده است عنوان کرد: 68 درصد طلاق‌های ثبت‌شده در 150 کشور دنیا به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف از طریق شبکه‌های‌اجتماعی بوده است و این نیز موضوعی است که خانواده های ایرانی را به شدت تهدید می‎کند. بنابراین همانگونه که مشاهده می‏شود گسترش ماهواره و استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی دو معضل اساسی است که خانواده های ایرانی را به شدت تهدید می‎کند.
نوروزیان تصریح کرد: برای مقابله با این معضلات نیز راهی به جز استفاده از ابزار رسانه برای آگاهی بخشی آحاد مردم و فرهنگ سازی در جامعه نسبت به خطراتی که در کمین کانون خانواده است، وجود ندارد و اگر در این راه بیش از این غفلت نماییم باید منتظر سونامی واپاشی خانواده های ایرانی در آینده نزدیک باشیم و این موضوعی است که در صورت بروز دامن تمام خانواده‎های ایرانی را خواهد گرفت.


ارسال نظرات