مسئول امور مطبوعات اداره کل ارشاد اردبیل خبر داد

فعالیت ۳۸۰ سایت و پایگاه خبری بدون مجوز در استان اردبیل

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از شناسایی و فعالیت ۳۸۰ سایت و پایگاه خبری بدون مجوز در سطح استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۰۲۹۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، رئوف موسوی  در نشست با اصحاب رسانه و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی شهرستان پارس آباد اظهار داشت: در استان اردبیل هم اکنون ۲۳۰ خبرنگار با نشریات مکتوب و پایگاه های خبری تحلیلی و خبرگزاری های مجوزدار استان فعالیت می کنند که ۱۸۰نفر این تعداد رسمی و بقیه به صورت افتخاری در عرصه خبر و رسانه حضور دارند.

وی با اشاره به رسالت ها و مسئولیت های خبرنگار و نقش آنان در پیشرفت و توسعه کشور افزود: مطبوعات و رسانه ها باید ضمن خودداری از پرداختن به مسائل جناحی و گروهی، در راستای انعکاس مطالبات شهروندان و دستاوردهای نظام و انقلاب و نیز رساندن صدای مردم به گوش مسوولان تلاش کنند.

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نقد و انتقاد سازنده را در پویایی و رشد و بالندگی جامعه بسیار اثر بخش دانست و گفت: طبق قانون مطبوعات ، رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات سازنده و مستدل، پیشنهادها و توضیحات مردم و مسوولان را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه و به دور از حب و بغض و توهین و تخریب منتشر کنند.

وی ادامه داد: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی در ایجاد و حفظ وحدت و همدلی میان مردم و مسوولان، امید بخشی به مردم و جامعه برای حفظ اتحاد و انسجام و ایجاد شور و نشاط اجتماعی وظیفه ی مهمی بر دوش دارند.

موسوی با بیان اینکه مسوولان باید برای شنیدن نقد خبرنگاران سعه صدر بیشتری داشته باشند، بیان کرد: نباید فعالیت خبرنگار به تمجید و تعریف از مسوولان منحصر و از انجام رسالت اصلی خود غافل شود.

موسوی در ادامه از شناسایی و فعالیت ۳۸۰ سایت و پایگاه خبری بدون مجوز در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد لیست نام و نشانی حدود ۱۲۰پایگاه خبری به پلیس فتا استان ارائه شده است.

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از مدیران پایگاه های خبری بدون مجوز خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در سامانه جامع رسانه های کشور برای اخذ پروانه از هیات نظارت بر مطبوعات اقدام کنند.

در این جلسه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز گفت: نزدیک دو هزار نفر در این شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

غریب منوچهری با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بالای این منطقه مرزی در زمینه فرهنگ و هنر، افزود: تجهیز و گسترش اماکن فرهنگی و هنری و توجه بیش از پیش به بخش فرهنگ، به اعتلای این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر کمک زیادی می کند.

وی از ساماندهی و رفع مشکلات و نیازهای انجمن های وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خبر داد و بر ضرورت گشایش انجمن سینما و نمایندگی خانه مطبوعات در پارس آباد تاکید کرد.

در این جلسه تعدادی از خبرنگاران و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند و تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

منبع: مغانه


ارسال نظرات