حجت الاسلام جمالی در یادواره شهدای مدافع حرم:

شهداي مدا فع حرم هم مدافع ميهن و هم مدافع حريم آل ا... بشمار مي روند

حجت الاسلام جمالی در یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهداء گفت: شهداي مدا فع حرم هم مدافع ميهن و هم مدافع حريم آل ا... بشمار مي روند.
کد خبر: ۸۷۴۰۳۵۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم،همزمان با شب شهادت امام جواد(ع)، مراسم یادواره شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهداء با حضور پر شور مردم شهید پرور شهر هرات برگزار شد.

حجت الاسلام جمالی با اشاره به اهمیت شهادت و شهادت‌طلبی در اسلام گفت: شرط رسیدن به نقطه شهادت دل بریدن از تمام مادیات و تعلقات دنیوی است. تمام شهدای ما در درجه اول هجرتی را از قلب های خود آغاز کرده بودند و آن دل بریدن از دل مشغولی‌هایی است که در این راه به عنوان سدی در هجرت به سوی پروردگار شناخته می‌شود.

جمالی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حریم انقلاب و مقاومت اسلامی، گفت: حرم عقیله بنی هاشم که تاکنون فدائیان بسیاری در حفظ و صیانت از خود دیده است؛ ‌ همچون قمری در میان حریم اسلام ناب محمدی (ص) می‌درخشد، این‌‌ همان حریمی است که سرور جوانان بهشت و اشرف مخلوقات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راه آن از تمام هستی و جان و مال خود و فرزندان و خانواده اش گذشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هزاران هزار مدافع حرم حضرت زینب (س) برای حفظ و صیانت از حریم اسلام در برابر دشمنان سوگند خورده قرآن و اهل بیت علیهم السلام در حال مقاومت و جانفشانی هستند و این برای امت اسلامی بسیارارزشمند خواهد بود.

وي افزود:شهداي مدا فع حرم هم مدافع ميهن و هم مدافع حريم آل ا... بشمار مي روند.

حجت الاسلام جمالی با بيان اينكه راه شهداي مدافع حرم تداوم راه شهداي دوران دفاع مقدس است گفت:بايد سبك و سياق شهدا را ادامه دهيم و در انتقال فرهنگ ايثار و شهادت غفلت نكنيم.

وی تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم از جمله آیه 26 و 27 سوره یاسین شهیدان را تکریم می‌کند، بنابراین وظیفه ما نیز تکریم شهداست، همچنین خداوند برای شهداء مرزبندی نکرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین جمالی در پایان یادآور شد: مقام معظم رهبری (مدظله) در سخنان خود فرمودند که شهید در هر جای جهان اسلام که به شهادت برسد، شهید است و وظیفه ما تکریم شهداء و خانواده‌های آنان است.

گفتنی است این مراسم به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدا و با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد جامع در محل مسجد جامع برگزار شد.
سخنرانی و روضه خوانی توسط حجت الاسلام والمسلمین جمالی در وصف شهدای مدافع حرم، پخش کلیپ شهدای مدافع حرم، نوحه خوانی توسط برادر بسیجی سعید زینلی و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این یادواره بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار