خبرهای داغ:
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده:

برنامه‌های تحکیم خانواده و مسائل زنان صرفاً بر روی کاغذ باقی می‌ماند

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: در سال‌های پس از انقلاب برنامه‌های مختلفی در حوزه استحکام و تشکیل خانواده تدوین شده است، اما اغلب برنامه‌ها بر روی کاغذ باقی می‌ماند.
کد خبر: ۸۷۴۰۳۸۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کبری خزعلی در برنامه گفتگو ویژه خبری با موضوع سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده اظهار کرد: خانواده محور اصلی قانون اساسی و سیاست‌های کلان نظام است و هر برنامه‌ای که در مسیر تحکیم خانواده خلل ایجاد کند باید تغییر یابد. 

وی افزود: در اوج مسائل جنگ به موضوع خانواده توجه شد و در سال 65 در کنار سه قوه جایگاهی برای مسائل زنان و خانواده تحت عنوان شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تعریف و سیاست‌های مختلفی تدوین شد. 

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: در طول‌ سال‌های پس از انقلاب برنامه‌های مختلفی در حوزه استحکام خانواده و تشکیل خانواده تدوین شده است، اما همگی آنها بر روی کاغذ باقی ماند. 

خزعلی با اشاره به این که ستاد ملی زن و خانواده یک هیئت دولت کوچک در این حوزه است گفت: متاسفانه تغییرات دولت‌ها برنامه‌های حوزه زنان و خانواده را به هم می‌ریزد بنابراین باید مجموعه‌ای در این رابطه فعالیت کند که تحت تاثیر این تغییرات قرار نگرفته و برنامه‌های مصوب را پیگیری کند. 

وی با اشاره به جایگاه زنان و خانواده در برنامه‌های توسعه مطرح کرد: در برنامه اول توسعه مجموعه‌ای از سطح بین‌الملل اخذ شده بود که به موضوع کنترل جمعیت و استفاده ابزاری از زنان می‌پرداخت. در برنامه دوم بحث تحصیل، اشتغال، کنترل جمعیت و ورزش زنان مطرح شد. دربرنامه سوم و چهارم مشارکت اجتماعی و اشتغال زنان، تساوی و برابری آنها مد نظر بود و در برنامه پنجم ذیل ماده 230 چهارده برنامه مختلف در حوزه زنان و خانواده طراح شد. 

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: ستاد ملی زن و خانواده، که در دولت قبل تشکیل شد موظف است تا از دستگاههای مختلف به پرسد که چرا سیاست‌های تحکیم خانواده را اجرا نمی‌کنند. اما تمام این مسائل بر روی کاغذ باقی مانده است، اما اگر ستاد ملی زن و خانواده وارد عمل شود به آسانی می‌تواند مسائل زنان و خانواده را مطالبه کند.

ارسال نظرات