خبرهای داغ:
حجت الاسلام احمد پناهیان:

«هيهات منا الذلة» پاسخ امام حسین(ع) به توافق بود

احمد پناهیان گفت: امروزه عده ای در ایران به دنبال مذاکره با آمریکا هستند ولی رهبری در سخنان اخیر خود اعلام کردند که با دشمن نمی توان مذاکره کرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۵۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
«هيهات منا الذلة» پاسخ امام حسین(ع) به توافق بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام احمد پناهیان در دوره آموزشی مربیان حلقه های صالحین سازمان بسیج مداحان کشور که در مجمتع فرهنگی ولایت قم برگزار شد بسیج را یکی از آیات الهی دانست و گفت: اگر مداحان کشور با روحیه بسیجی و انقلابی پیش می رفتند انگلستان نمی توانست وارد میدان مداحی شود. 

وی با بیان اینکه کم کاری در عرصه مداحی باعث این اتفاق شده است، اظهار داشت: درحال حاضر بیشتر اشعار مداحی ما خالی از مضامین معارفی هستند. 

پناهیان با اشاره به اینکه مدح و شعر در بیان امام جواد(ع) خیلی کم وجود دارد بیان داشت: حتی مدح خوب در زمینه عاشورا و واقعه کربلا نیز به اندازه کافی وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اخیرا مطلبی مبنی بر رفتن امام حسین(ع) به کربلا برای توافق بوده است، در بعضی از محافل شایع شده است، اظهار داشت: این در حالی است که شعار امام حسین(ع) در کربلا این بود که من را بین جنگ و ذلت قرار دادند و هیهات من زله نیز برای همین بود.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه مداحان باید به مضامین انقلابی که در اسناد آمده دقت کنند، گفت: باید این مضامین در مداحی ها مطرح شده و فقط به اتفاقات مقتل پرداخته نشود چراکه اینگونه اهداف و انقلابی بودن کارهای امام حسین(ع) برای مردم ملموس تر می شود. وی یادآور شد: امام حسین(ع) شب عاشورا با لشکر خویش اتمام حجت کرد اما این رفتار به معنای توافق و یا مذاکره نبود.

اتمام حجت را در رابطه با موسی و فرعون نیز می بینیم، مذاکره یعنی معامله و امام برای این موضوع به کربلا نیامد. وی ادامه داد: امروزه عده ای در ایران به دنبال مذاکره با آمریکا هستند ولی رهبری در سخنان اخیر خود اعلام کردند که با دشمن نمی توان مذاکره کرد.

پناهیان با بیان اینکه عده ای مذاکره با آمریکا را راه رسیدن به پیشرفت و حل مشکلات می دانند، گفت: رسالت مداح فقط نگه داشتن مردم زیر مبنر امام حسین(ع) نیست و باید یک مداحی انقلابی باشد.

وی با اشاره به اینکه مداح باید قبل از اینکه وامدار مسئول هیئت باشد باید وامدار حسین بن علی(ع) باشد، اظهار کرد: جلسات هفتگی و دوره های تخصصی مداحان باید در طول سال برگزار شود تا نزدیک محرم نگران بصیرت و معرفت افزایی مداحان نباشیم.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیرازی ها در کنار عزاداری برای امام حسین (ع) عقیده ای به مبارز با استکبار ندارند، گفت: خود شیرازی ها اهمیتی ندارند بلکه تفکر آنها یعنی امام حسین(ع) بدون سیاست مهم است چراکه این به معنای زندگی مسالمت آمیز در کنار استکبار و مخالف آرمان های انقلاب اسلامی است.

 وی در پایان گفت: برای مقابله با طیف شیرازی ها باید مواضع آنها را مورد هدف قرار دهیم یعنی با «امام حسین بدون سیاست» و «زندگی مسالمت آمیز با استکبار» مقابله کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار