امام جمعه دلیجان

غفلت از فریضه امر به معروف مایه انحطاط جامعه می‌شود

امام جمعه دلیجان غفلت از فریضه امر به معروف را مایه انحطاط جامعه دانست و گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه سلامت جامعه و رشد افراد را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۶۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه دلیجان در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان بر لزوم ترویج فریضه الهی امر به معروف تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌هایی اجرایی باید بر تقویت این فرهنگدر سطح جامعه تلاش کنند.

وی افزود: اصلاح عملی جامعه با ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر میسر می شود؛ دشمن می‌خواهد بی‌تفاوتی و بی‌غیرتی را نسبت به خاک کشور، ناموس و مناسبات مذهبی و دینی در ما ایجاد کند.

امام جمعه دلیجان با اشاره به به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات قرآن و روایات اهل بیت گفت: انسان در سایه عدالت و حسنات است که می‌تواند رشد کند و به مقام قرب الهی برسد.

حجت‌الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات کشور در گرو احیای این فریضه الهی است گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه سلامت جامعه و رشد افراد را فراهم می کند و موجب می شود عدالت در جامعه حاکم شود.

وی ادامه داد: نظارت همگانی به این معناست که همه آحاد جامعه مراقب کردار و رفتار خود باشند و در مرحله نخست، خود شخص باید با تزکیه نفس و آرامش قلبی نسبت به دوری از منکرات و عمل به معروف ها اقدام کند.

امام جمعه دلیجان اظهارکرد: مرحله اصلی امر به معروف و نهی از منکر اقدام و عمل است که با تذکر لسانی انجام می شود و آمر به معروف و ناهی از منکر باید حسن خلق و ادب داشته باشد.

حجت الاسلام کرامتی تصریح کرد: برخورد تند و لحن نامناسب در فریضه امر به معروف و نهی از منکر جایگاهی ندارد، انتقاد و تذکر لسانی همراه با رعایت حریم ادب، وظیفه همگان است که باید با قاطعیت انجام شود.

امام جمعه دلیجان تصریح کرد: انتقاد مصلحانه و تذکر مسئولانه در چارچوب منطق و ادب از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است اما این امر نباید به گونه ای باشد که سبب توهین به شخصیت افراد باشد.

وی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان زیربنای احکام نظام اسلامی است و حفظ اقتدار نظام که جزء بزرگ‌ترین معروف هاست، نباید مورد غفلت قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات