خبرهای داغ:
محمدحسن ابوترابی فرد در همایش شهرداران شهرهای جاده ابریشم:
عضو تنظیم قوای سه گانه در همایش شهرداران شهرهای جاده ابریشم گفت: ارتباط و همبستگی شهر ها و کشور های مسیر جاده ابریشم می تواند اقتصاد این کشور ها را دگرگون سازد.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۷۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم اظهار کرد: قزوین پل ارتباطی شرق به غرب  است که با قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم می تواند نقش موثر و ارزنده ای در رونق اقتصادی و تبادل فرهنگی ایفا کند.

وی ادامه داد: قزوین بیش از نیم قرن پایتخت دولت صفوی بوده و با  جذابیت های فراوانی که دارد  نقش خود را در جهت ترویج فرهنگ و تاریخی که در این مرز و بوم نهادینه شده می تواند به خوبی ایفا کند.

ابوترابی‌فرد متذکر شد: قزوین قطب اقتصادی و صنعتی و تجاری ایران بوده و هست، با برنامه ریزی مدون می توان  به یکی از قطب های گردشگری و صنعت توریسم نیز تبدیل شود.

عضو تنظیم قوای سه گانه تشریح کرد: رشد و توسعه استان با انجام کارهای عملیاتی بزرگ نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین است، برگزاری اجلاس به طور منظم  می تواند به رشد استعدادها و ظرفیت های استان در عرصه بین المللی و منطقه ای و داخلی کمک فراوانی کند.

وی افزود: با گرایش به خلاقیت‌ها و نوآوری می توان تنوع  ایجاد کرد و به جذب مخاطبین بیشتری برای رشد و توسعه استان اقدام نمود و توجه به احیا جاده ابریشم زمینه شکوفایی  شهر را فراهم خواهد کرد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: سعدالسلطنه به عنوان یک نگین ارزشمند در حوزه مدیریت شهرداری قزوین در ایران بی نظیر است و می توان با بهره گیری از این الگو  مجموعه دولت‌خانه صفوی و ظرفیت های اطراف ان را به دستان توانمند شهرداری قزوین واگذار کرد.

وی اضافه کرد: امید است با این رویه بتوانیم شاهد بهره‌برداری بهتر این مجموعه ها باشیم و برای استفاده حداکثری و سودمند از ظرفیت های تاریخی استان لازم است مسئولان جهت احیا  این سرمایه های فرهنگی و تاریخی اقدام  همه جانبه داشته باشند.

ابوترابی در خاتمه بیان کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان باید با اتحاد  کامل  جهت رشد و احیا  صنعت  گردشگری  اقدام کنند تا بتوانیم در آینده شاهد رشد خوب  استان قزوین به عنوان یکی از شهر های مسیر جاده ابر یشم باشیم.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها