اگر فرهنگ کارآفرینی و ورود در عرصه‌های مولد و تولیدی توسعه پیدا کند می‌توان امیدوار بود که حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند و یک کار فراخور شان و توانمندی خود ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۱۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در وزارت کشور و دفاتر استانی در راستای حمایت از زنان جهت حضور در عرصه‌های اقتصادی صورت گرفته است، تصریح کرد: بازارچه‌های ویژه زنان در برخی از نقاط کشور وجود دارد و تلاش ما گسترش این بازارچه‌ها در سراسر کشور است.

فرهمند پور افزود: غیر از بازارچه‌های دائمی ایجاد نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فصلی و ادواری در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور فعال بوده که در مناسبت‌ها و فصل‌های مختلف فعالیت دارند.

وی با اشاره به حوزه بانوان وزارت کشور گفت: در دو سال گذشته 6 نمایشگاه منطقه ای نقش آفرینی زنان در اقتصاد پایدار برپا که حدود 8 هزار خانم تولید کننده در این نمایشگاه‌ها فعالیت داشتند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه مباحث آموزش، توانمندسازی و برپایی نمایشگاه‌های نقش آفرینی زنان در اقتصاد پایدار جزو محورهای فعالیت همه دفاتر استان‌ها و استانداری‌های کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعه این فعالیت‌ها می تواند کمک کند تا توانمندی‌های بانوان به منصه ظهور گذاشته تا علاوه بر ایجاد حساسیت در مدیران و جلب توجه آنان سبب ایجاد یک فعالیت مولد و ارزشمند در جامعه زنان کشور شود.

فرهمندپور با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی با صندوق کارآفرینی امید و معاونت روستایی مناطق محروم دفتر معاون اول ریاست جمهوری در راستای حمایت از بانوان جهت حضور در عرصه‌های اقتصادی به امضا رسیده است، گفت: در تلاش هستیم تا این همکاری‌ها بیش از پیش توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به بحث دختران تحصیل کرده، افزود: باید با تغییر در نگاه اشتغال بحث فعالیت‌های اجتماعی جایگزین مطالبه شغل در کشور شده تا افراد به سمت فهم موضوع کار آفرینی گرایش پیدا کنند و به دنبال مشاغل پشت میز نشینی و دولتی نباشند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، تاکید کرد: اگر فرهنگ کارآفرینی و ورود در عرصه‌های مولد و تولیدی توسعه پیدا کند می‌توان امیدوار بود که حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند و یک کار فراخور شان و توانمندی خود ایجاد کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها