مسعود زریبافان گفت: مدیرعامل بازداشت شده بانک دی در دولت یازدهم منصوب شده است و اگر در این خصوص شفاف سازی نشود اطلاع رسانی لازم را انجام خواهم داد.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۳۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران به بانک دی کشیده شد و منجر به بازداشت مدیرعامل سابق آن گردید. دادستان تهران در خصوص رسیدگی به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید، از ارجاع گزارش در بخش مربوط به بانک دی به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت خبر داد و افزود: بخش دیگر گزارش در دست بررسی و اقدام است... مدیر عامل سابق بانک دی به لحاظ اتهامات انتسابی بازداشت شده است.

مسائل متعاقب تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ادامه یافته و به حوزه های غیرقضائی هم کشیده شده است به طوریکه در مردادماه سال جاری حبرگزاری دولتی ایرنا در مطلبی نوشت: «رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تخلفاتی از مدیران بنیاد شهید مانند مسعود زریبافان رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور در دولت محمود احمدی نژاد برای سازمان بازرسی اثبات شده است یا خیر؟ گفت: این حوزه ربطی به سازمان بازرسی ندارد، این امر مربوط به کمیسیون تحقیق و تفحص بوده و از آنها باید سوال کنید. البته در صورت ثابت شدن هم ما حق نام بردن از هیچ شخصی را نداریم.»

اگرچه امیر خجسته رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید نیز در این مفاسد دست داشته است یا خیر؟ گفت: انصاف قضیه این است که ایشان هیچ مورد خاصی نداشته و مدیران میانی و اقتصادی مورد داشته اند؛ البته انتقاد ما این است که اگر ایشان مدیریت قوی و کارآمدی اعمال می کرد و نظارت می شد، این مفاسد اتفاق نمی افتاد، اما رسانه های دولتی اصرار دارند رییس سابق بنیاد شهید را مقصر اصلی معرفی کنند.

 در همین رابطه مسعود زریبافان رییس سابق بنیاد شهید به تسنیم گفت: مدیر عامل بازداشت شده بانک دی، مدیرعامل منصوب در دولت یازدهم است و تخلفاتی که منجر به بازداشت ایشان شده ربطی به تحقیق و تفحص از بنیاد در دوره مدیریتی اینجانب در بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارد.

زریبافان افزود، در صورتیکه مسئول محترم تحقیق و تفحص از بنیاد در خصوص زمان و دوره تخلفات صورت گرفته در بانک دی و موسسات اقتصادی بنیاد شهید، شفاف سازی لازم را انجام ندهد، اینجانب مجبور خواهم شد علیرغم میل باطنی ام، در خصوص زمان و دوره تخلفات صورت گرفته اطلاع رسانی لازم را انجام بدهم.

زریبافان تاکید کرد: اینجانب از همه رسانه‌هایی که با سوء استفاده از مصاحبه‌های مسئول تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، و بصورت ناجوانمردانه اینجانب و بنیاد شهید و امور ایثارگران را تخریب کرده اند به مراجع قضایی شکایت کرده ام و تا آخر برای اعاده حیثیت خودم و همکارانم خواهم ایستاد.

ارسال نظرات