با سخنرانی حجت‌الاسلام شريعتي

مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور در سمنان برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد قیام یـوم الله 17 شـهریـور چهارشنبه هفته جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين شريعتي در سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۴۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قندهاری در گفت و با خبرنگاران با توجه به در پیش رو بودن سالروز قیام مردمی 17 شهریور اظهار داشت: مردم در دوران قبل از پیروزی انقلاب گرفتار رژیم ستم شاهی بودند که روز به روز این رژیم به ظلم و ستم ادامه می داد و مردم را تحت فشار شدید قرار داده بودند و از طرفی از حامیان جنایتکار خود از جمعه آمریکای جنایت کار دستور می گرفتند تا حرکت های مذهبی مردم را سرکوب کند.

وي افزود: در این زمان با توجه به بیانات امام بزرگوار و اعلامیه هایی که هرازچندگاهی صادر میشد، مردم را تشویق می کردند تا بر علیه رژیم ستم شاهی به مبارزه برخیزند و همزمان در گوشه و کنار کشورهم حرکت هایی در قالب تظاهرات و تجمعات صورت میگرفت که این مبارزات روز به روز بر شد آن افزوده می شد.

رييس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: با به اوج رسیدن این موج اعتراضات و تجمعات رژیم در صدد سرکوب مردم برآمد تا بتواند جلوی این حرکت ها را بگیرد و نگذارد که مردم نظام طاغوتی را به پرتگاه فروپاشی نزدیک تر کنند، اما مردم شجاع و دلیر ما به هیچ عنوان کوتاه نمی آمدند و در مناسبت های مختلف دور هم جمع میشدند و بر علیه رژیم شاه شعار میدادند.

قندهاري گفت: یکی از این اجتماعات باشکوه در 17 شهریورماه سال 57 صورت گرفت ،میدان ژاله تهران شاهد حضور چشمگیر مردمی بود که میخواستند ضمن محکوم کردن سیاست های حکومت پهلوی صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند . رژیم وقت نتوانست این اجتماع عظیم و اعتراضات مردم را تحمل بکند و در نتیجه نیروهای نظامی وابسته به حکومت پهلوی به روی مردم آتش گشودند و هزاران تن از مردم بی گناه ایران اسلامی را به خاک و خون کشیدند.

وي با بیان اینکه این کشتار بیرحمانه مردم بی دفاع هیچگاه از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد افزود: این لکه ننگ تا ابد بر دامان حامیان رژیم ستم شاهی ماندگار خواهد بود .

رييس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در رابطه با لزوم برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای 17 شهریور و سایر ایام ا... ها بيان داشت : با توجه به اینکه نسل جوان و نوجوان ما اطلاعات دقیقی از این مسائل ندارند لازم است زمینه ای فراهم بشود که نسل جوان و نسل های بعدی بدانند که در 17 شهریور 57 چه اتفاقاتی افتاده است و مردم ما برای بدست آوردن این نظام اسلامی چه خون ها دادند و چه خون دلها خوردند و این انقلاب اگر به پیروزی رسیده است مدیون رشادت ها و دلیر مردی های چه کسانی است.

قندهاري اظهار داشت: یکی از راهکارها برگزاری همین مراسمات بزرگداشت این ایام ا... هاست ، بنابر این ما وظیفه داریم که این ایام ا... ها را گرامی بداریم و از شهدای گرانقدری که با خون خود نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیار کردند تجلیل کنیم و با تمام قدرت در مسیر و حفظ دستاوردهای آنها گام بردارم .

وي خاطرنشان کرد: اگر امروز مشکلی در کشور ما وجود دارد باید همگی سعی کنیم با وحدت و یکپارچگی و بویژه تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت ا... خامنه ای (مد ظله العالی) مشکلات را حل کنیم وزمینه ساز ظهور حضرت بقیه ا... باشیم.

لازم بذکر است مراسم گرامیداشت شهدای 17 شهریور در مورخ چهارشنبه 17شهریور95 همراه با نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شریعتی محقق و استاد دانشگاه در مسجد الزهرا شهرک تعاون برگزار میگردد؛ از عموم مردم ولایتمدار سمنان دعوت به عمل می آید تا با حضور خود در این مراسم یاد و خاطره این شهدای گرانقدر و والامقام را گرامی بدارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار