خبرهای داغ:
معاون فرماندار شهرضا گفت: اینکه خودباوری و تقویت روحیه اعتماد به نفس مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۴۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازشهرضا، محمدحسین داراب در جلسه کمیته مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس شهرستان شهرضا، اظهار داشت: مهمترین رسالت همه ما انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس و ارزش‌های متعالی آن به نسل‌های بعد از جنگ است.

ویافزود: جامعه ما امروزه مدیون شهدا، ایثارگران و مردمی است که در آن دوران با تمام امکاناتی که در اختیار داشتند در برابر تهاجم همه جانبه‌ای که بر علیه کشورمان انجام شد، ایستادگی کردند.

معاون فرماندار شهرضا با بیان اینکه خودباوری و تقویت روحیه اعتماد به نفس مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: کشور ما قبل از انقلاب با وجود اینکه از نظر تسلیحات نظامی پیشرفته و به مدرن‌ترین امکانات دفاعی مجهز بود، اما در زمینه تأمین قطعات و استفاده از آنها، به طور کامل وابسته بود.

وی تصریح کرد: وقوع انقلاب اسلامی سبب تقویت این باور شد که ایرانیان می‌توانند با تکیه بر توانمندی‌های خود، به خودکفایی برسند و وقوع جنگ تحمیلی ضرورت این مسئله را ثابت کرد.

داراب بیان کرد: در دوران دفاع مقدس تحول عظیمی در صنایع دفاعی کشور رخ داد و در عرصه سیاسی نیز تثبیت جمهوری اسلامی اسران به عنوان یک قدرت بلا منازع در منطقه و جهان، به همگان ثابت شد.

وی افزود: تضمین استقلال سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور، از جمله دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود، امروز ما برای تصمیم گیری در داخل کشور به هیچ قدرتی وابسته نیستیم و حتی برای کشورهایی که نیازدارند، راهکارهای لازم را پیشنهاد می‌کنیم.

معاون فرماندار شهرضا اثبات مظلومیت ملت ایران را از جمله دیگر دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: امروزه سردمداران قدرت‌های جهانی با صراحت و یا در ضمن سخنان خود به این مسئله اعتراف می‌کنند که ایرانیان در سخت‌ترین شرایط در برابر قدرت‌های بزرگ و تهاجم همه جانبه ایستادگی کردند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از تحولات منطقه خاورمیانه، اظهار داشت: امروز ایران به عنوان یگانه قدرت منطقه خاورمیانه و به عنوان یکی از قدرت‌های مهم و اثرگذار جهان شناخته می‌شود، امروزه اگر قرار است در کشور سوریه یا هر یک از کشورهای جهان تحولی ایجاد شود، حتما باید از نظرات ایران نیز
استفاده شود.

داراب ایجاد، تقویت و ترویج تفکر بسیجی را از جمله مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه اجرایی برشمرد و افزود: بسیج یعنی تلاش و ایثار و مجاهدت مخلصانه برای دستیابی به اهداف عالی اسلامی و انسانی، وقوع جنگ تحمیلی سبب شد تا مدیران الگوهایی بی نظیر در عرصه‌های مختلف را ببینند که با تفکر بسیجی بهترین و ماندگارترین خدمات را انجام دادند.

وی بیان کرد: دشمنان ما امروزه برای نابودی تمام دستاوردهای فرهنگی و هنری و دفاعی و رزمی حاصل از دوران دفاع مقدس، با تمام امکاناتی که در اختیار دارند، وارد عرصه شده‌اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها