خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: سنت حسنه وقف درصورت فراگیر شدن و پیوند یافتن با فرهنگ عمومی جامعه پیامد های اجرایی مثبت و آثار فردی و اجتماعی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۶۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام علی عباسی ظهر امروز در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، به ترویج  سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی را با اهمیت دانست و اظهار کرد: وقف در جامعه در حال فراگیر شدن است و هر روز شاهد رشد فرهنگ وقف هستیم و قطعا  بازهم این در این زمینه پیشرفت خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه موضوع وقف پیش از اسلام نیز مطرح بوده، اظهار کرد: پس از اسلام وقف بصورت جدی تر ادامه داشته و پس از پیروزی انقلاب نیز روند جدیدی در حوزه وقف صورت گرفت و نیت های واقفان ساماندهی شد.

عباسی ترویج ارزشمند انفاق در جامعه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید بیش از وقف به فرهنگ انفاق روی بیاوریم و این فرهنگ را ترویج دهیم که همه مردم می توانند واقف باشند و فرهنگ وقف را ترویج دهند و متوجه شوند که وقف فقط متعلق به متمکنین نیست، بلکه همه می‌توانند در این مسیر مشارکت داشته باشند.

ستاد حوزه علمیه قزوین وقف را از افتخارات اسلام برشمرد و تصریح کرد: وقف از افتخارات ارزشمند دین مبین اسلام محسوب شده و روایات متعددی در این رابطه است که  باید بیش از همیشه به این امر توجه نماییم.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها