بانک ملت و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف تقویت همکاری‌ها به ویژه در زمینه موضوع تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ تفاهمنامه امضا کردند.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۹۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بر اساس تفاهمنامه مذکور که به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک ملت و مهندس پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) رسید، مددجویان این کمیته از تسهیلات قرض الحسنه بانک ملت در راستای اشتغالزایی، مشاغل خانگی و کارفرمایی بهره مند خواهند شد.
 
هادی اخلاقی فیض مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه از توجه ویژه این بانک به کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا، سهم مصوب بانک ملت در سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان بوده که این بانک در قالب بیش از ۲۶ هزار فقره قرارداد،  ۳۲۵ میلیارد تومان به مددجویان این کمیته، تسهیلات اعطا کرده است.
 
وی با بیان این نکته که امسال هم سهمیه بانک ملت در این زمینه، ۲۱۰ میلیارد تومان تعیین شده است، اظهار داشت: این سهمیه به شبکه شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ شده است و آمادگی کامل برای اعطای این تسهیلات وجود دارد.
 
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که خوشبختانه کمترین مطالبات در این بخش وجود داشته است، تصریح کرد: بانک ملت ایجاد ظرفیت برای بازگرداندن عزت و اعتماد به نفس به مددجویان کمیته امداد را وظیفه خود می داند و افتخار می کند که با تسهیلات این بانک، مددجویان با کارآفرینی، به مددکاران نظام اقتصادی کشور تبدیل شده اند.
 
دکتر اخلاقی اظهار امیدواری کرد که به واسطه اعتماد مردم به مجموعه های بانک ملت و کمیته امداد، این بانک بتواند از ظرفیت های جامعه به خوبی استفاده کند و در سال جاری هم با کیفیت بالایی نسبت به اعطای تسهیلات به مددجویان با هدف افزایش اشتغال در کشور اقدام کند.
 
مهندس پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران بانک ملت به دلیل برخورد مناسب در تعامل با مددجویان تحت پوشش این کمیته، اظهار داشت: خوشبختانه مددجویان در بانک ملت نسبت به بانک های دیگر، احساس راحتی و آرامش بیشتری می کنند و از برخورد کارکنان و مدیران این بانک رضایت کامل دارند.
 
وی تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را یک میلیون و ۷۰۰هزار خانوار ذکر کرد و گفت: در پنج سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در اختیار مددجویان قرار گرفته و ۸۱ درصد اشتغال ایجاد شده در این بخش از محل منابع بانکی بوده است.
 
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بانک ملت را دارای رتبه دوم در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد خواند و گفت: بانک ملت در پنج سال گذشته بیش از ۹۷۰ میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات داده و موجبات ایجاد ۱۱۳ هزار فرصت شغلی را فراهم کرده است.
 
وی با تاکید بر این نکته که با استفاده از تسهیلات بانک ملت، ۷۲ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده اند که باعث صرفه جویی ۱۴۰ میلیارد تومانی در هر سال شده است.
 
مهندس فتاح خاطرنشان کرد: عملکرد بانک ملت در حمایت از مددجویان کمیته امداد نشان می دهد که دست اندرکاران این بانک  بر اساس اعتقاد خود، حمایت از ایتام و تهیدستان را در دستور کار خود قرار داده اند.
 
وی رسیدگی به فقرا و ایتام را عبادتی بزرگ خواند و ادامه داد: بی تردید خداوند، این اقدام بزرگ بانک ملت را به صورت مضاعف پاداش داده و به این بانک باز خواهد گرداند.
 
رییس کمیته امداد ادامه داد: افراد  درمانده زیادی با استفاده از تسهیلات بانک ملت به زندگی بازگشته و به کارآفرین تبدیل شده اند که این اقدام، شایسته ستایش و قدردانی است.
 
وی اضافه کرد: اعطای تسهیلات به مددجویان باعث ایجاد اشتغال، خروج کشور از رکود و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور می شود که امیدواریم در سال جاری هم با قدرت و قوت بیشتری ادامه داشته باشد.
 
ارسال نظرات